Υλικά (20 μερίδες)

  • 500 γρ. μέλι
  • 500 γρ. σουσάμι

Εκτέλεση

Βάλτε το σουσάμι σε ένα ταψάκι και ψήστε το στους 1700 C, μέχρι να ροδίσει. Βράστε το μέλι για 10’ περίπου. Ρίξτε το σουσάμι και ανακατέψτε μέχρι να γίνει ένα ομοιογενές μίγμα. Όταν πάρει καστανό χρώμα βγάλτε το και απλώστε το σε ταψί αλειμμένο με μαργαρίνη.

Κόψτε το σε κομμάτια πριν κρυώσει. Όταν κρυώσει τυλίξτε το σε ζελατίνα. 

Θρεπτική αξία (50 γρ.)

Θερμίδες: 335
Υδατάνθρακες: 34 gr.
Πρωτείνες: 7 gr.
Λίπη: 19 gr.

Διατροφική αξιολόγηση

Το πρώτο πράγμα που κάνει εντύπωση στη σημερινή μας συνταγή είναι ο εύκολος και γρήγορος τρόπος παρασκευής ενός γλυκίσματος, το οποίο συνήθως αγοράζουμε έτοιμο. Γίνεται σαφές, δηλαδή, ότι με έναν πολύ απλό τρόπο μπορούμε εμείς οι ίδιοι να ετοιμάσουμε ένα γλύκισμα με αγνά υλικά.

Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσουμε την υψηλή ενεργειακή του αξία. Θα πρέπει όμως επίσης να επισημάνουμε ότι το παστέλι συστήνεται ανεπιφύλακτα, αφού τόσο το σουσάμι όσο και το μέλι προσφέρουν στον οργανισμό πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Για το σουσάμι, έχουμε αναφερθεί και σε παλαιότερο τεύχος, πρέπει να τονίσουμε ότι τελευταίες μελέτες το έχουν αναδείξει ως μια από τις τροφές που μπορούν να προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες τόσο για την πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων, όσο και διαφόρων μορφών καρκίνου.

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες (σησαμίνη και σησαμολίνη) φαίνεται ότι βοηθούν στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης, αλλά και προστατεύουν τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες και κατά συνέπεια από τον εκφυλισμό των κυττάρων, την πρόωρη γήρανση και τον καρκίνο του δέρματος.

Όσον αφορά το μέλι, γνωστό από την αρχαιότητα για τις φαρμακευτικές και αντισηπτικές του ικανότητες, θεωρείται προτιμότερο της ζάχαρης αφού πιστεύεται ότι έχει λιγότερες θερμίδες. Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι το μέλι έχει σχεδόν τις ίδιες θερμίδες με τη ζάχαρη και συνεπώς πρέπει να προσλαμβάνεται με μέτρο.

Η γλυκύτητά του κυμαίνεται από 57-122% σε σχέση με τη ζάχαρη και διαφέρει ανάλογα με τον τύπο του μελιού.

Το πλεονέκτημά του είναι ότι σε ποσοστό περίπου 42% αποτελείται από φρουκτόζη, 2,5% από σουκρόζη και 34% από γλυκόζη. Τέλος, ένα ποσοστό 18,5% είναι νερό. Η φρουκτόζη μεταβολίζεται από τον οργανισμό μας με μια διαδικασία στην οποία δεν είναι απαραίτητη η ινσουλίνη και γι’ αυτό θεωρείται προτιμότερη από τη γλυκόζ .

Το πλεονέκτημά του βρίσκεται στο ότι ως τροφή είναι λιγότερο επεξεργασμένη από τη ζάχαρη και συνεπώς καταλληλότερη για παιδιά, ηλικιωμένους, εγκύους κ.α.

Προσαρμογή στο διαιτολόγιο

Κατάλληλο για δεκατιανό στην εργασία ή στο σχολείο, το παστέλι μπορεί να προτιμηθεί από άλλου είδους γλυκίσματα, αφού τα λιπαρά του δεν είναι κορεσμένα. Προσφέρει ενέργεια και ως ενδιάμεσο γεύμα τονώνει τον οργανισμό. Δεν χρειάζεται ψυγείο, μεταφέρεται εύκολα και καταναλώνεται οπουδήποτε.

Προσοχή χρειάζεται στην ποσότητα, αφού μπορεί εύκολα να επιβαρύνει τον οργανισμό μας με επιπλέον θερμίδες.

Πηγές: www.nutrimed.gr