Ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο θυμός συνδέεται με καλύτερη υγεία, σε ορισμένους πολιτισμούς.

Ο μεγαλύτερος θυμός συνδέεται με καλύτερη βιολογική υγεία στους Ιάπωνες, έδειξαν τα αποτελέσματα.

Ο επιστήμονας Shinobu Kitayama από το University of Michigan, δήλωσε ότι η κοινοτυπία που συνδέει το θυμό με τη νόσο μπορεί ενδεχομένως να ισχύει μόνο εντός των πολιτισμικών ορίων της δύσης, όπου ο θυμός λειτουργεί ως δείκτης φτώχειας, σύγχυσης, χαμηλού status και οποιουδήποτε άλλου παράγοντα που θέτει σε κίνδυνο την υγεία.

Οι ερευνητές εξέτασαν στοιχεία ανθρώπων από τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία.

Για να αξιολογήσουν την υγεία, οι ερευνητές εστίασαν σε βιοδείκτες φλεγμονής και καρδιαγγειακής λειτουργίας. Οι δυο τελευταίες έχουν συνδεθεί με έκφραση θυμού σε προηγούμενες έρευνες.

Ο συνδυασμός των δυο παραγόντων χρησίμευσε ως μέτρο του γενικού κινδύνου βιολογικής υγείας.
Οι ερευνητές, επίσης εστίασαν σε δείκτες που δείχνουν διάφορα χαρακτηριστικά του θυμού, όπως τη συχνότητα έκφρασης συναισθημάτων θυμού, με λεκτικές ή σωματικές συμπεριφορές.

Τα στοιχεία αποκάλυψαν ότι η μεγαλύτερη έκφραση θυμού συνδεόταν με αυξημένο κίνδυνο βιολογικής υγείας στους συμμετέχοντες από τις ΗΠΑ, όπως έδειξαν προηγούμενες έρευνες.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη έκφραση θυμού συνδέθηκε με μειωμένο κίνδυνο βιολογικής υγείας στους Ιάπωνες συμμετέχοντες.

Ο Kitayama δήλωσε ότι η σχέση μεταξύ του μεγαλύτερου θυμού και του κινδύνου για την υγεία που θεωρείται δεδομένη στη δύση ανατράπηκε εντελώς και ότι ο μεγαλύτερος θυμός συνδέθηκε με καλύτερη βιολογική υγεία στους Ιάπωνες.

Ο Kitayama δήλωσε ότι τα ευρήματα δείχνουν πώς κοινωινικοοικονομικοί παράγοντες εισβάλλουν στον οργανσιμό και επηρεάζουν ζωτικής σημασίας βιολογικές διαδικασίες.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Psychological Science.’’