Νέα έρευνα έριξε φως στη σχέση μεταξύ του διαβήτη και της νόσου Alzheimer και ανακάλυψε μοναδική σχέση μεταξύ των δυο.

Η έρευνα, του Washington University School of Medicine, παρέχει περαιτέρω ενδείξεις ότι η νόσος που κλέβει τις αναμνήσεις από τους ανθρώπους μπορεί ενδεχομένως να επηρεάζεται από το αυξημένο σάκχαρο.

Η νέα έρευνα σε ποντικούς δείχνει ότι η αυξημένη γλυκόζη στο αίμα μπορεί να αυξήσει γρήγορα τα επίπεδα των βήτα αμυλοειδών, σημαντικό συστατικό των πλακών που δημιουργούνται στον εγκέφαλο των ασθενών με νόσο Alzheimer.

Η ερευνήτρια, Shannon Macauley, εκτιμά ότι τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι ο διαβήτης ή άλλες παθήσεις που καθιστούν δύσκολο τον έλεγχο του σακχάρου θα μπορούσε να έχει επιβλαβή αποτελέσματα στην εγκεφαλική λειτουργία και να επιδεινώνει νευρολογικές νόσους όπως η νόσος Alzheimer καθώς και ότι η σχέση που ανακάλυψε θα μπορούσε να οδηγήσει σε μελλοντικούς στόχους για αγωγή που θα μείωνε την επίδραση.

Οι ερευνητές έδειξαν ότι αυξήσεις στη γλυκόζη αύξησαν τη δραστηριότητα νευρώνων η οποία προήγαγε την παραγωγή βήτα αμυλοειδών.

Ένας τρόπος που η εκπυρσοκρότηση τέτοιων νευρώνων επηρεάζεται είναι μέσω ανοιγμάτων που ονομάζονται κανάλια KATP, στην επιφάνεια των εγκεφαλικών κυττάρων.

Στον εγκέφαλο η αυξημένη γλυκόζη προκαλεί το κλείσιμο των συγκεκριμένων καναλιών, που διεγείρει τα εγκεφαλικά κύτταρα καθιστώντας πιο πιθανή την εκπυρσοκρότησή τους.

Η Macauley, δήλωσε ότι δεδομένου του ότι τα κανάλια KATP είναι ο τρόπος μέσω του οποίου το πάγκρεας εκκρίνει ινσουλίνη ως αντίδραση σε υψηλά επίπεδα σακχάρου, είναι ενδιαφέρον ότι οι ερευνητές βλέπουν σχέση μεταξύ της δραστηριότητας των συγκεκριμένων καναλιών στον εγκέφαλο και της παραγωγής βήτα αμυλοειδών.

Πρόσθεσε ότι η παρατήρηση ανοίγει νέο δρόμο διερεύνησης σχετικά με το πώς εμφανίζεται η νόσος Alzheimer στον εγκέφαλο, ενώ προσφέρει επίσης νέο θεραπευτικό στόχο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’The Journal of Clinical Investigation.’’