Ερευνητές από την Κλινική Μάγιο και του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον ανέπτυξαν έναν νέο τρόπο για να στοχεύσουν τη φυσική λειτουργία των Τ – λεμφοκυττάρων, προκειμένου να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα στη μάχη κατά του καρκίνου.

Αυτό επιτυγχάνεται με το “ξεκλείδωμα” της φυσικής λειτουργίας των “μαχητών” του ανοσοποιητικού συστήματος (Τ – λεμφοκύτταρα), όταν αυτά κινούνται μέσω της κυκλοφορίας του αίματος. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργούν μεγαλύτερους αριθμούς των εν λόγω κυττάρων, τα οποία αναγνωρίζουν και πλήττουν τις πρωτεΐνες που υπάρχουν στις περισσότερες μορφές καρκίνου.

“Παρότι είναι σχετικά εύκολο να συλλέξεις δισεκατομμύρια των Τ – λεμφοκυττάρων απευθείας από το αίμα του ασθενούς, έχει ιστορικά αποδειχθεί δύσκολο ή αδύνατο να εξαπολύσεις τη φυσική ικανότητά τους κατά των καρκινικών κυττάρων”, σχολιάζει ο δρ Peter Cohen, ανοσολόγος και ένα εκ των συγγραφέων της μελέτης.

Ο δρ Nora Disis ανοσολόγος στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον και εκ των συγγραφέων της της μελέτης, εξηγεί πώς λειτουργεί η νέα μέθοδος:

“Εκπέμπονται έξω από το σώμα φυσικά σήματα για να ενεργοποιηθούν τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτό προκαλεί ενίσχυση των Τ – λεμφοκυττάρων, τα οποία αναγνωρίζουν τις πρωτεΐνες που βρίσκονται σε καρκινικά κύτταρα και στη συνέχεια εγχέονται πάλι σε ασθενείς”.

Οι ερευνητές δοκίμασαν τη διαδικασία κατά της πρωτεΐνης MUC1, η οποία εκφράζεται από την πλειοψηφία των καρκίνων συμπεριλαμβανομένου του μαστού, του παγκρέατος, των πνευμόνων, του παχέος εντέρου, των ωοθηκών, του νεφρού, της ουροδόχου κύστης και του πολλαπλού μυελώματος.

Συναγερμός

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα Τ – λεμφοκύτταρα που βρίσκονται στο αίμα παρέμεναν φυσιολογικά σε κατάσταση ηρεμίας, εκτός εάν είχαν εκτεθεί σε σήματα συναγερμού, το οποίο ενεργοποιείται από σοβαρές μολύνσεις.

"Η μέθοδος καλλιέργειας μοιάζει με μία διαδικασία εμβολιασμού εντελώς έξω από το σώμα, και ήταν επιτυχημένη για μία σειρά από πρωτεΐνες”, ανέφερε η Sandra Gendler, για να εξηγήσει:

“Οι σχετιζόμενες με καρκίνο πρωτεΐνες που έχουμε δοκιμαστεί μέχρι τώρα ήδη αφορούν την πλειονότητα των καρκίνων και είναι πιθανό ότι η μέθοδος θα επεκταθεί σε πολλές πρόσθετες πρωτεΐνες που υπάρχουν σε άλλα καρκινικά κύτταρα”.

Oncotarget