Ερευνητές του Flanders Institute for Biotechnology εντόπισαν νέα περιοχή του εγκεφάλου, υπεύθυνη για τον προσανατολισμό και τη χωρική μνήμη.

Ασθενείς με νόσο Alzheimer ή άλλες νευρολογικές παθήσεις αποτυγχάνουν στα εξειδικευμένα νευρωνικά δίκτυα που είναι υπεύθυνα για τον προσανατολισμό οδηγώντας σε προβλήματα μνήμης και αποπροσανατολισμό.

Ερευνητές ανακάλυψαν σημαντικές τάσεις δραστηριότητας νευρώνων σε περιοχή του εγκεφάλου, τον οπισθοσπληνιακό φλοιό, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν με τη χωρική μνήμη και τον προσανατολισμό.

Ο καθηγητής Vincent Bonin, δήλωσε ότι με την τεχνική κυτταρικής απεικόνισης που χρησιμοποίησαν μπορούσαν να δείξουν τη δραστηριότητα εκατοντάδων χιλιάδων νευρώνων ταυτόχρονα, που τους οδήγησε σε πλούσια θέα της δραστηριότητας των νευρώνων.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο ιππόκαμπος δεν είναι η μόνη περιοχή του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τον προσανατολισμό στο χώρο, αλλά ότι ο οπισθοσπληνιακός φλοιός επίσης είναι πολύ ενεργός στην ανάκληση του προσανατολισμού και της μνήμης και συνδέει τον ιππόκαμπο με τον οπτικό φλοιό και άλλες περιοχές του εγκεφάλου.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature communications, ανακάλυψε ότι βλάβη στον οπισθοσπληνιακό φλοιό οδηγεί σε αποπροσανατολισμό και προβλήματα μνήμης. Άνθρωποι με νόσο Alzheimer έχουν  μειωμένη δραστηριότητα στον οπισθοσπληνιακό φλοιό.

Ερευνητές μέτρησαν και συνέκριναν τη δραστηριότητα νευρώνων στον οπισθοσπληνιακό φλοιό, στον εγκέφαλο ποντίκων που κινούνταν σε ρόδα με απτό ερέθισμα, με τη δραστηριότητα νευρώνων στον ιππόκαμπο.

Ανακάλυψαν νέα ομάδα κυττάρων που πυροδοτούν σε ακολουθίες που μοιάζουν με τη δραστηριότητα των κυττάρων θέσης του ιππόκαμπου στις διακοπτόμενες ιδιότητες πυροδότησης.

Ωστόσο οι οπισθοσπληνιακοί νευρώνες ανταποκρίνονταν διαφορετικά σε αισθητηριακά δεδομένα.

Nature communications.

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;