Ερευνητές δήλωσαν ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών, όπως καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια και φιστίκια μπορεί να συμβάλει στη μείωση του σωματικού βάρους και να περιορίσει την πιθανότητα παχυσαρκίας.

Ερευνητές του Loma Linda University School of Public Health και του International Agency for Research on Cancer (IARC) αξιολόγησαν τη διατροφή και τον τρόπο ζωής περισσότερων των 373.000 ανθρώπων από 10 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ 25 και 70 ετών.

Η έρευνα έδειξε ότι οι συμμετέχοντες κέρδισαν κατά μέσον όρο 2,1 κιλά κατά τα 5 χρόνια που διήρκεσε η έρευνα.

Ωστόσο όσοι κατανάλωναν τους περισσότερους ξηρούς καρπούς δεν κέρδισαν μόνο λιγότερα κιλά σε σχέση με όσους δεν κατανάλωναν αλλά είχαν και 5% χαμηλότερο κίνδυνο να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Οι ερευνητές ανέλυσαν πληροφορίες για τη διατροφική πρακτική και τον ΔΜΣ των συμμετεχόντων.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι άνθρωποι που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς δεν είχαν μόνο χαμηλότερη αύξηση βάρους από αυτούς που δεν τους κατανάλωναν αλλά εμφάνιζαν και χαμηλότερο κατά 5% κίνδυνο να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Η ερευνήτρια Joan Sabaté, δήλωσε ότι πολλοί άνθρωποι διαχρονικά θεωρούν ότι οι ξηροί καρποί είναι τροφή πυκνή σε ενέργεια και με πολλά λιπαρά και δεν είναι καλή επιλογή για ανθρώπους που θέλουν να χάσουν βάρος.

Οι ξηροί καρποί συνδέονται επίσης με πολλά οφέλη στην υγεία,  όπως υγιή γήρανση και καλή λειτουργία μνήμης, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους.

Η Sabaté συνιστά την κατανάλωση ξηρών καρπών πιο συχνά, σημειώνοντας ότι προσφέρουν ενέργεια, καλά λιπαρά, πρωτεΐνη, βιταμίνες, μέταλλα και φυτοχημικές ουσίες.

Πηγές: European Journal of Nutrition