Ερευνητές στη Βρετανία εντόπισαν 50 νέες γονιδιακές περιοχές που αυξάνουν τον κίνδυνο σχιζοφρένειας, πιθανόν ανοίγοντας το δρόμο για νέες αγωγές.

Ερευνητές του Cardiff University ανακάλυψαν ότι ορισμένα από τα γονίδια που διαπιστώθηκε πως αυξάνουν τον κίνδυνο έχουν συνδεθεί προηγουμένως με άλλες νευροαναπτυξιακές διαταραχές, όπως αυτισμό και νοητική υστέρηση.

Ερευνητές απρόσμενα ανακάλυψαν ότι γονίδια που σχετίζονται με τον κίνδυνο σχιζοφρένειας είναι ζωτικής σημασίας για τη φυσιολογική ανάπτυξη και συνήθως δεν περιέχουν επιβλαβείς μεταλλάξεις.

Τα ευρήματα θα επιτρέψουν πιο στενή έρευνα για τους μηχανισμούς των διαταραχών, επειδή αυτά τα γονίδια αποτελούν μόνο γύρω στο 15% όλων των γονιδίων του ανθρώπινου γονιδιώματος.

Ο Sir Mike Owen, του Cardiff University, δήλωσε ότι τα ευρήματα είναι ακόμα ένα σημαντικό βήμα στο δρόμο για νέες αγωγές κατά της σχιζοφρένειας και θα είναι σημαντικά για τον εντοπισμό πιθανόν νέων φαρμάκων που θα γίνουν αυξημένος στόχος της έρευνας τα ερχόμενα χρόνια.

Η έρευνα εξέτασε γενετικά στοιχεία 100.000 ανθρώπων περιλαμβανομένων 40.000 με διάγνωση σχιζοφρένειας, στη μεγαλύτερη έρευνα του είδους της. Εντόπισαν 40 νέους γενετικούς δείκτες και 145 συνολικά.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Genetics.

Nature Genetics.