Τρίμηνο e-learning Πρόγραμμα ξεκινά από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, αποσκοπώντας στο να εκπαιδεύσει το ευρύ κοινό-ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ψυχολογικές δυσκολίες- αλλά και ειδικούς της ψυχικής υγείας πάνω στις εναλλακτικές θεραπευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση ψυχολογικών δυσκολιών.

Ως ''εναλλακτικές θεραπευτικές πρακτικές'' ορίζεται το σύνολο των παρεμβάσεων και τεχνικών που δεν ανήκουν στην κλασική ιατρική και χρησιμοποιούνται για τη διατήρηση της υγείας, καθώς και στην πρόληψη, τη διάγνωση, τη βελτίωση ή την αντιμετώπιση των σωματικών και ψυχικών ασθενειών.

Κατά την ανάπτυξη του προγράμματος θα προσδιοριστούν εννοιολογικά και θα περιγραφούν τα χαρακτηριστικά και οι μέθοδοι θεραπευτικών πρακτικών που εστιάζουν: 

  • στη δημιουργική έκφραση, όπως για παράδειγμα η θεραπεία μέσω της τέχνης και η μουσικοθεραπεία,
  • στη χρήση της κίνησης, όπως η χοροθεραπεία,
  • σε τεχνικές αυτοσυγκέντρωσης, όπως η χαλάρωση, ο διαλογισμός και η ενσυνειδητότητα (mindfulness).

Βασικός σκοπός του εκπαιδευτικού αντικειμένου είναι η εκπαίδευση και η εξοικείωση με τις βασικές αρχές, τις μεθόδους, τους περιορισμούς και την αποτελεσματικότητα εναλλακτικών ψυχολογικών θεραπευτικών σε ένα επιστημονικό πλαίσιο που ορίζεται από το βιο-ψυχο-κοινωνικό μοντέλο προσέγγισης της ψυχικής υγείας.

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Προγράμματος είναι ο Αναπληρωτής Καθηγητής Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Παπαρρηγόπουλος Θωμάς, ο οποίος έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την παρακολούθηση της ακαδημαϊκής διαδικασίας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Η επιτυχής ολοκλήρωση του Προγράμματος οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ο ΠΙΣ καλύπτει τις επικείμενες κινητοποιήσεις των εργαστηρίων λόγω clawback
169η Αποστολή Κινητών Ιατρικών Μονάδων στην Ίο
ΒΙΑΝΕΞ: Η πρώτη φαρμακευτική εταιρεία που πιστοποιείται για το Εργαστήριο Έρευνας και Ανάπτυξης στην Πάτρα από την TÜV HELLAS