Ο ποδίατρος - ποδολόγος Εμμανουήλ Αρβανιτάκης, πρόεδρος του Ελληνικού Συλλόγου Ποδιάτρων Ποδολόγων, μας δίνει πολύτιμες συμβουλές για τη φροντίδα των ποδιών μας για το καλοκαίρι αλλά και για όλες τις εποχές του χρόνου:

  1. Καλή υγιεινή. Φροντίζουμε να πλένουμε τα πόδια μας, καθημερινά αν είναι εφικτό.
  2. Μετά το πλύσιμο, στεγνώνουμε καλά ανάμεσα στα δάχτυλα, για να αποφύγουμε τον κίνδυνο μυκητίασης.
  3. Αλλάζουμε κάλτσες καθημερινά και δεν φοράμε τα ίδια παπούτσια κάθε μέρα, για να αποφύγουμε το ενδεχόμενο δυσοσμίας ή μυκητίασης.
  4. Κόβουμε τα νύχια τετραγωνισμένα, χωρίς να απομακρύνουμε τις γωνίες και φροντίζουμε να μην τα κόβουμε πολύ βαθιά, για να αποφύγουμε τους τραυματισμούς και τις παραμορφώσεις, όπως οι εισφρύσεις, όπου «μπαίνουν τα νύχια στο κρέας».
  5. Λιμάρουμε τα νύχια αφού τα κόψουμε, ώστε να ομαλοποιούμε τις άκρες τους.
  6. Δεν έχουμε συνεχώς βαμμένα νύχια. Αφήνουμε ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα, ώστε το νύχι να αναπνέει και να αποφύγουμε δυσχρωμίες.
  7. Φροντίζουμε τα παπούτσια μας να έχουν σωστό μέγεθος, για να μην πιέζουν πουθενά. Βαδίζουμε κατά τη δοκιμή και επιβεβαιώνουμε ότι στηρίζουν καλά τα πόδια.
  8. Αποφεύγουμε τη συστηματική χρήση ψηλοτάκουνων υποδημάτων.
  9. Σε περίπτωση ξηροδερμίας, ενυδατώνουμε καθημερινά τα πόδια, με ειδική ενυδατική κρέμα.
  10. Σε οποιοδήποτε πρόβλημα, επισκεπτόμαστε τον ειδικό

Υπάρχει η ανάγκη ιδιαίτερης φροντίδας και προσοχής κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού;

Ένα συνηθισμένο πρόβλημα των ποδιών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι οι σκασμένες πτέρνες καθώς και οι σκληρύνσεις στο εμπρόσθιο μέρος του πέλματος, που μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες όπως, στην αφυδάτωση του δέρματος, σε ερεθισμούς από αύξηση της θερμοκρασίας ή από τους μηχανικούς παράγοντες που αυξάνουν την πίεση στην εν λόγω περιοχή (π.χ. περπάτημα, η παρατεταμένη ορθοστασία, ανοιχτά παπούτσια). Επίσης η ανάπτυξη μυκήτων στα κάτω άκρα λόγω της κατ’ επανάληψη έκθεσης σε ζεστό και υγρό περιβάλλον, είναι συνηθισμένη το καλοκαίρι.

Τέλος το καλοκαίρι που η εφίδρωση είναι πιο έντονη η κακοσμία των ποδιών ταλαιπωρεί πληθώρα ανθρώπων. Ο οργανισμός του ανθρώπου μέσω του ιδρώτα, αποβάλλει διάφορες ουσίες. Αυτές οι ουσίες προσελκύουν τα βακτηρίδια που ούτως ή άλλως υπάρχουν στον οργανισμό μας. Είναι η λεγόμενη χλωρίδα του ανθρώπου. Αυτά με τη σειρά τους αποβάλλουν τις δικές τους περιττές ουσίες, οι οποίες είναι δύσοσμες.

Προκειμένου λοιπόν να αντιμετωπιστούν όλα τα παραπάνω προβλήματα υπάρχει ανάγκη ιδιαίτερης φροντίδας και προσοχής κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ακολουθούν μερικές συμβουλές:

Κάντε ποδόλουτρο με χλιαρό νερό για περίπου 10 με 15 λεπτά.

Απομακρύνετε τα νεκρά κύτταρα. Με τη βοήθεια μιας ελαφρόπετρας μπορείτε να τρίψετε το νεκρό δέρμα πολύ απαλά.

Κάντε μια μάσκα. Φτιάξτε επίσης μια μάσκα ποδιών με μια ώριμη μπανάνα και αβοκάντο. Σ’ ένα μπλέντερ ρίχνουμε μια ώριμη μπανάνα και μισό αβοκάντο και τα χτυπάμε μαζί. Εφαρμόστε αυτήν την παχιά κρέμα στις πτέρνες και σ’ όλο το πέλμα σας για περίπου 15 λεπτά και μετά ξεπλύνετε. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, B και E φροντίζοντας έτσι την υγεία του δέρματος ενώ η μπανάνα περιέχει βιταμίνες A, B, C D καθώς και κάλιο προσφέροντας έτσι λάμψη, απαλότητα και μεγάλη ελαστικότητα στην επιδερμίδα. Αυτή η μάσκα θα βοηθήσει να θεραπευθούν τα σκασίματα και θα τα κρατήσει μαλακά και ενυδατωμένα.

Εφαρμόστε μια κρέμα ανάπλασης ποδιών με ουρία, διότι μαλακώνει άμεσα το δέρμα και ενισχύει την ικανότητά του να δεσμεύει την υγρασία του δέρματος.

Πίνετε πολύ νερό. Βοηθά στην αποβολή των τοξινών του οργανισμού.

Αποφεύγετε να φοράτε συνθετικές κάλτσες. Προτιμήστε τις βαμβακερές.

Στην αγορά υπάρχουν σπρέι κατά τις κακοσμίας και των βακτηριδίων. Μετά το μπάνιο σας ψεκάστε τα πόδια σας.

Προσοχή στην αγορά παπουτσιών. Προτιμήστε δερμάτινα και όχι συνθετικά, μέσα στα οποία δεν αναπνέουν τα πόδια.

Πολύ σημαντικό είναι να αερίζονται τα παπούτσια μας καθημερινά. Οπότε καλό είναι να μη φοράμε καθημερινά το ίδιο ζευγάρι.

Διατηρείτε μικρό το μήκος των νυχιών σας. Τα μακριά νύχια αποτελούν πηγή τροφής για τους μύκητες και τα βακτηρίδια.

Επίσης μπορείτε να τρίψετε τα δάχτυλα και την περιοχή κάτω από αυτά με ένα πανάκι ποτισμένο με βότκα ή οινόπνευμα. Το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει.

Ποια προϊόντα συστήνετε εσείς για την καθημερινή φροντίδα των ποδιών;

 

Ειδική ενυδατική κρέμα. Προτιμήστε κρέμα ανάπλασης με ουρία όπως για π.χ την anti callus cream της Hansaplast.

 

 

Ειδικά προστατευτικά επιθέματα της Hansaplast για την περιοχή των μεταταρσίων που δέχονται μέγιστες πιέσεις αλλά και πίσω στην πτέρνα όπου τυχόν στενά υποδήματα μπορούν να προκαλέσουν φουσκάλες.

 

Αναλγητική γέλη Κρυοθεραπείας για παροδική ανακούφιση από μυαλγίες και πόνους στα κάτω άκρα (καλό είναι να τοποθετείται μετά από παγοθεραπεία)

 

Αποσμητικό με φρέσκο άρωμα που θα προστατεύσει τα πόδια σας από δυσάρεστες οσμές και θα τα κρατήσει φρέσκα όλη την ημέρα

 

Χρήση διορθωτικού καλτσακίου podocare τουλάχιστον 1 με 2 ώρες καθημερινά για την αποφόρτιση των πιέσεων και το πρήξιμο που επέρχεται από την καθημερινή χρήση των παπουτσιών αλλά και από παπούτσια για ειδικές περιστάσεις.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία του Συλλόγου Ελλήνων Ποδιάτρων / Ποδολόγων με το Hansaplast;

Ποιο είναι το πλαίσιο συνεργασίας;

Αναγνωρίζοντας την υψηλή ποιότητα και αποτελεσματικότητα της ευρείας γκάμας προϊόντων περιποίησης ποδιών Hansaplast, o Ελληνικός Σύλλογος Ποδιάτρων Ποδολόγων προτείνει τα συγκεκριμένα προϊόντα με την ένδειξη «Συνιστάται από τον Ελληνικό Σύλλογο Ποδιάτρων Ποδολόγων», που αποτυπώνεται πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων Hansaplast.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, από κοινού θα προχωρήσουμε σε δράσεις για την ευαισθητοποίηση αλλά και σωστή εκπαίδευση του κοινού σε ζητήματα που αφορούν την καλή υγεία και περιποίηση των ποδιών.