Ξεφορτώνονται σκευάσματα για να γίνουν πιο ευέλικτες οι δομές τους, ενώ την ίδια στιγμή "κοκκινίζει" ο ανταγωνισμός στα μη συνταγογραφούμενα, είτε με την εμφάνιση νέων παικτών, είτε με την απόκτηση σημάτων από άλλους παίκτες.

Κινητικότητα, που αυξάνεται γεωμετρικά συμβάλλοντας σε αυτό και η πρόσφατη αιφνιδιαστική επιβολή του μνημονιακού μέτρου στη συνταγογράφηση αποκλειστικά με δραστική ουσία. 

Εδώ και καιρό, όπως μας λένε πηγές, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις όλων με όλους με θέμα την εν μέρει μεταβίβαση κάποιων σκευασμάτων. Το story έχει ως εξής: Εταιρείες μιλούν με τον ανταγωνισμό προκειμένου να του αναθέσουν την διανομή των εκτός πατέντας φαρμάκων που διαθέτουν, που λίγο πολύ έχουν κάνει τον κύκλο τους στην αγορά. Γεγονός που σημαίνει ότι ναι μεν συνεχίζουν να αποδίδουν αλλά η απόδοση φθίνει σταθερά (λόγω και των νέων λανσαρισμάτων που έχουν γίνει). Οι συζητήσεις γίνονται όπως ήταν και- το αναμενόμενο- με  παίκτες που είναι υπολογίσιμοι –βάσει μεγέθους-, οι οποίοι γνωρίζουν την αγορά και- το βασικότερο- όλων έχουν καλές σχέσεις με τα φαρμακεία.   

Στρατηγική καθόλου τυχαία, καθώς ο στόχος των εταιρειών που θέλουν να μειώσουν το χαρτοφυλάκιό τους είναι να επικεντρωθούν ακόμη περισσότερο σε εξειδικευμένες κατηγορίες ιατρών –εν όψει και των νέων λανσαρισμάτων που έρχονται- σταματώντας να διατηρούν πολυπρόσωπα τμήματα πωλήσεων. Την ίδια στιγμή, μεταβιβάζοντας κάποια φάρμακά τους σε άλλους παίκτες, οι οποίοι γνωρίζουν καλά την αγορά, μπορούν να πετύχουν μεγαλύτερη διείσδυση και άρα αύξηση στο μερίδιο αγοράς που ελέγχουν έναντι του ανταγωνισμού και βεβαίως να μειώσουν και τα λειτουργικά τους.

Στο μεταξύ κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στα ΜΗΣΥΦΑ και στα αναλώσιμα. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι στην Θεσσαλία, έχει εμφανιστεί μία καινούργια εταιρεία, η οποία ήδη διαθέτει 25 ιατρικούς επισκέπτες. Η εταιρεία αυτή έχει πάρει το σύνολο της προϊοντικής γκάμας μιας άλλης φαρμακευτικής επιχείρησης και σε αυτή τη γκάμα περιλαμβάνονται δερματολογικά σκευάσματα, αλοιφές και ταινίες σακχάρου.

Παράλληλα, καινούργιος παίκτης εμφανίστηκε φέτος και στη Βόρειο Ελλάδα. Όπως ακούγεται έχει πάρει τα προϊόντα πολυεθνικής –η τελευταία παραμένει στην Ελλάδα με ένα γραφείο- αλλά και το προσωπικό που απασχολούσε, ενώ έχει και δικές της αντιπροσωπείες. Η γκάμα των προϊόντων που διακινεί περιλαμβάνει γάλατα, καλλυντικά, επιθέματα και κάποια σκευάσματα για την καρδιά.