Αν εμφανίζετε υψηλή αρτηριακή πίεση, έρευνες έχουν δείξει ότι μπορείτε να τη μειώσετε ακολουθώντας υγιεινή διατροφή.

Η υγιεινή διατροφή δίνει έμφαση στην άλιπη πρωτεΐνη, την ολική άλεση, τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και τα φρούτα και λαχανικά.
Δυστυχώς, υπάρχουν επίσης αρκετές τροφές που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ικανότητα μείωσης της αρτηριακής πίεσης.
Ας δούμε 10 τροφές που μπορεί ενδεχομένως να σας εμποδίζουν από την κατάλληλη αντιμετώπιση της υπέρτασης.
Το αλάτι είναι βλαβερό όσον αφορά το να ζει κάποιος με υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακή νόσο.
Οι διατροφικές οδηγίες για τους Αμερικανούς υποδεικνύουν ότι άνθρωποι με υπέρταση ή που βρίσκονται στο κατώφλι της θα πρέπει να περιορίσουν την καθημερινή πρόσληψη νατρίου σε 1.500 miligrams.
Περισσότερο από το 75% του νατρίου που καταναλώνετε καθημερινά προέρχεται από τις συσκευασμένες τροφές που τρώτε, όχι από το αλάτι που προσθέτετε στο τραπέζι με την αλατιέρα.

Προπαρασκευασμένα γεύματα

Ορισμένες από τις πιο αλμυρές πηγές προσυσκευασμένων τροφών είναι η κατεψυγμένη πίτσα, οι χυμοί φρούτων και λαχανικών, η σούπα σε κονσέρβα και τα προϊόντα ντομάτας σε κονσέρβα ή μπουκάλι.

Κατεργασμένα γεύματα μπορεί να αποτελούν βόμβες αλατιού. Το μπέικον περιλαμβάνεται επίσης στην κατηγορία. Συχνά συντηρούνται με αλάτι. Αν προτιμάτε αλλαντικά και προσθέσετε το ψωμί, το τυρί και τις πίκλες, το σάντουιτς μπορεί να γίνει παγίδα αλατιού.

Κατεψυγμένη πίτσα

‘Ολες οι πίτσες μπορούν να είναι βλαβερές για όσους προσέχουν την πρόσληψη νατρίου. Ο συνδυασμός τυριού, σάλτσας ντομάτας, κρέατος και ψωμιού αυξάνει γρήγορα τα milligrams. Ωστόσο η κατεψυγμένη πίτσα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για τους ανθρώπους με υπέρταση λόγω της περιεκτικότητας σε αλάτι. Ένα έκτο μιας κατεψυγμένης πίτσας μπορεί να περιέχει μέχρι 1.000 milligrams, ακόμα και περισσότερα.

Πίκλες

Η συντήρηση των τροφίμων απαιτεί αλάτι. Ωστόσο, το αλάτι μπορεί να καταστήσει ακόμα και το πιο αθώο αγγούρι ‘’σφουγγάρι’’ νατρίου.
‘Οσο περισσότερο βρίσκονται τα λαχανικά σε υγρά κονσέρβας και συντήρησης τόσο περισσότερο νάτριο μπορούν να πάρουν.

Κονσέρβες σούπας

Οι σούπες είναι εύκολες και απλές στην παρασκευή τους και τις χρειαζόμαστε και όταν δεν αισθανόμαστε καλά. Ωστόσο οι σούπες σε κονσέρβα περιέχουν νάτριο.
Καλύτερη επιλογή είναι να κάνετε τη δική σας σούπα από συνταγή με χαμηλό αλάτι για να έχετε την ποσότητα αλατιού υπό έλεγχο.
Προϊόντα ντομάτας σε κονσέρβα ή μπουκάλι
Τα προϊόντα ντομάτας είναι προβληματικά για τους ανθρώπους με υπέρταση. Σάλτσες και χυμοί ντομάτας σε κονσέρβα περιέχουν πολύ νάτριο.

Ζάχαρη

Πιθανόν γνωρίζετε ήδη ότι η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης έχει συνδεθεί με αυξημένα περιστατικά αύξησης βάρους και παχυσαρκίας.
Ωστόσο γνωρίζατε ότι η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης συνδέεται και με την υψηλή πίεση; Η ζάχαρη, ιδιαίτερα τα ποτά που την περιέχουν, συμβάλλει στην αύξηση της παχυσαρκίας σε ανθρώπους όλων των ηλικιών.
Η υπέρταση είναι πιο συνήθης σε ανθρώπους που είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Πέτσα κοτόπουλου και συσκευασμένα τρόφιμα

Άνθρωποι με υπέρταση θα πρέπει να αποφεύγουν τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά.

Η πέτσα του κοτόπουλου είναι υψηλή σε κορεσμένα λιπαρά, όπως και τα πλήρη γαλακτοκομικά, το κόκκινο κρέας και το βούτυρο.
Τα τρανς λιπαρά περιέχονται σε μικρές ποσότητες σε λιπαρά κρέατα και στα γαλακτοκομικά. Ωστόσο πιο πολύ συμβάλλουν οι προπαρασκευαμσένες και συσκευασμένες τροφές.

Σύμφωνα με το CDC, των ΗΠΑ, η κατανάλωση πολλών κορεσμέ3νων και τρανς λιπαρών αυξάνει τη χοληστερόλη LDL. Τα υψηλά της επίπεδα μπορούν ενδεχομένως να επιδεινώσουν την υπέρταση και τελικά να οδηγήσουν στην ανάπτυξη στεφανιαίας νόσου.

Καφές

Αν έχετε υπέρταση ή βρίσκεστε στο κατώφλι της μπορεί να έφτασε η ώρα να σταματήσετε τη συνήθεια του καφέ. Το πρωινό φλιτζάνι σας μπορεί να προκαλεί προσωρινή αύξηση στην αρτηριακή πίεση. Αν πίνετε καφέ τακτικά η συνήθεια μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλει στην υπέρταση. Οποιοδήποτε ρόφημα με καφεΐνη μπορεί ενδεχομένως να προκαλέσει αύξηση στην αρτηριακή πίεση- περιλαμβανομένων των αναψυκτικών ή του τσαγιού.

Αλκοόλ

‘Οσον αφορά την υπέρταση, το αλκοόλ είναι δίκοπο μαχαίρι.

Μικρές έως μέτριες ποσότητες μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση αλλά το πολύ αλκοόλ μπορεί να αυξήσει την πίεση. Σύμφωνα με τη Mayo clinic, περισσότερα από 3 ποτά τη φορά μπορούν να προκαλέσουν προσωρινή αύξηση στην αρτηριακή πίεση και επανειλημμένη κατανάλωση ποτού μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμα προβλήματα.

Το αλκοόλ μπορεί να εμποδίσει φάρμακα για την πίεση να δράσουν αποτελεσματικά.
Επιπλέον, το αλκοόλ είναι γεμάτο θερμίδες και μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους. Υπέρβαροι ή παχύσαρκοι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να έχουν υψηλή πίεση.
Αν πίνετε πολύ συχνά ή χρειάζεστε βοήθεια για να μειώσετε το αλκοόλ, μιλήστε με ειδικό.