Υπάρχουν πολλές αιτίες που τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μπορούν να επηρεαστούν και να προκαλέσουν προβλήματα στους ασθενείς με διαβήτη. Κάθε άνθρωπος αντιδρά διαφορετικά σε πολλές τροφές, και για αυτόν ακριβώς τον λόγο πρέπει οι ασθενείς να ερευνήσουν πώς αντιδρά ο οργανισμός τους στις παρακάτω ουσίες, ώστε να μπορούν να ελέγξουν την κατάσταση της υγείας τους καλύτερα. Ας ρίξουμε μια ματιά στις ουσίες αυτές.

Καφεΐνη

Πολλές φορές, το σάκχαρο μπορεί να αυξηθεί αφού έχουμε πιει καφέ, μαύρο τσάι και ορισμένα ενεργειακά ποτά, λόγω της καφεΐνης.

Τροφές “χωρίς ζάχαρη”

Πολλές τροφές πωλούνται με την ετικέτα “χωρίς ζάχαρη”, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα του σακχάρου. Αντί για ζάχαρη, περιέχουν υδατάνθρακες με την μορφή αμύλου, λιπαρών, ακόμα και φυτικών ινών. Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες μπορούν να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στους διαβητικούς αν δεν υπάρχει προσοχή στην κατανάλωσή τους.

Κινέζικο

Οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορούν επίσης να κάνουν το σάκχαρο να παραμείνει ανεβασμένο για περισσότερο χρονικό διάστημα. Η πίτσα, οι τηγανιτές πατάτες και τα περισσότερα τηγανιτά περιέχουν πολλούς υδατάνθρακες και λιπαρά, και μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και πολλές επιλογές από τα μενού των κινέζικων εστιατορίων.

Το κρύωμα

Όταν είμαστε κρυωμένοι, ο οργανισμός μας αφυδατώνεται, με συνέπεια να αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου. Επιπλέον, διάφορα φάρμακα όπως τα αντιβιοτικά μπορούν να επηρεάσουν το σάκχαρο, άρα θα ήταν καλό να ελέγξετε τα επίπεδά σας πριν και μετά. Άλλα φάρμακα για το κρύωμα μπορεί να περιέχουν τα αποσυμφορητικά ψευδοεφερδίνη και φαινυλεφρίνη, αλλά ακόμα και ζάχαρη ή αλκοόλ. Ρωτήστε τον φαρμακοποιό σας για να είστε σίγουροι. Τα αντι-ισταμινικά δεν επηρεάζουν τα επίπεδα σακχάρου του αίματος.

Το στρες

Το στρες κάνει τον οργανισμό μας να παράγει ορμόνες που μπορεί να προκαλέσουν αύξηση του σακχάρου—κάτι που εμφανίζεται συχνότερα στους ασθενείς με διαβήτη τύπου 2. Ξεκινήστε να κάνετε τεχνικές χαλάρωσης, όπως ασκήσεις αναπνοής, για να καταπολεμήσετε το στρες.

Sports drinks

Αυτά τα ποτά είναι φτιαγμένα ώστε οι αθλητές να αναπληρώνουν γρήγορα τα υγρά που έχασαν μετά από έντονη άσκηση, αλλά πολλές φορές περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Για γυμναστική που δεν διαρκεί περισσότερο από μία ώρα, πιείτε απλά νερό.

Αποξηραμένα φρούτα

Τα φρούτα είναι μια πολύ υγιεινή επιλογή για τους περισσότερους ανθρώπους, μα τα αποξηραμένα φρούτα μπορεί να περιέχουν πολύ περισσότερους υδατάνθρακες σε μια μικρή μερίδα. Συνεπώς, ελέγξτε ποια αποξηραμένα φρούτα εκτινάσσουν τα επίπεδα σακχάρου σας και προσπαθήστε να τα αποφέυγετε.

Στεροειδή και διουρητικά

Τα στεροειδή, που χρησιμοποιούνται συχνότερα για να καταπολεμήσουν την αρθρίτιδα, το άσθμα και άλλες παθήσεις μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα σακχάρου. Το ίδιο συμβαίνει και με τα διουρητικά χάπια. Τα αντικαταθλιπτικά, από την άλλη, μπορεί είτε να αυξήσουν, είτε να μειώσουν το σάκχαρο. Αν πρέπει να πάρετε αυτά τα φάρμακα και πάσχετε από διαβήτη, πρέπει να ελέγχετε προσεκτικά το σάκχαρό σας, για να δείτε πώς επηρεάζεστε από αυτά.

Αντισυλληπτικά χάπια

Πιστεύεται πως τα οιστρογόνα στα αντισυλληπτικά χάπια μπορούν να επηρεάσουν το πώς ένα άτομο με διαβήτη αντιδρά στην ινσουλίνη. Μιλήστε με τον γιατρό σας για τις πιο ασφαλείς επιλογές, και συνεχίστε να παρακολουθείτε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας.

Οι δουλειές του σπιτιού

Και μερικά καλά νέα: Οι απλές δουλειές του σπιτιού θεωρούνται μιας μορφής γυμναστική, και αυτό σημαίνει πως μπορούν να ρίξουν τα επίπεδα σακχάρου ενός διαβητικού. Γενικότερα, αν πάσχετε από διαβήτη (αλλά αυτό ισχύει πρακτικά για όλους τους ανθρώπους) η γυμναστική είναι εξαιρετικά χρήσιμη.

Γιαούρτι

Άλλος ένας τρόπος να ελαττώσετε το σάκχαρό σας είναι το γιαούρτι. Τα προβιοτικά μπορούν να βελτιώσουν την πέψη στους διαβητικούς. Επιλέξτε γιαούρτια χωρίς προσθήκες ζάχαρης, και με χαμηλά λιπαρά.

Vegan διατροφή

Υπάρχουν ασθενείς με διαβήτη που στράφηκαν στην vegan διατροφή (δηλαδή, απέκλεισαν και κάθε άλλο ζωικό προϊόν, όπως τα γαλακτοκομικά και τα αυγά) και – σύμφωνα με μερικούς ερευνητές – μπορούσαν να ελέγξουν καλύτερα το σάκχαρό τους, και χρειάζονταν λιγότερη ινσουλίνη. Προτού κάνετε μεγάλες αλλαγές στην διατροφή σας, μιλήστε με τον γιατρό σας.

Κανέλα

Ορισμένες μελέτες προτείνουν πως η κανέλα στο φαγητό μπορεί να ρίξει τα επίπεδα σακχάρου στους ασθενείς με διαβήτη τύπου 2. Επιπλέον, η κανέλα μπορεί να αντικαταστήσει το αλάτι, μαζί με άλλα μπαχαρικά, προσφέροντας γεύση χωρίς βλαβερά συστατικά.