Οι καθημερινές συνήθειες μπορούν να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν χρόνια από τη ζωή μας. Διαβάστε 10 πράγματα που μπορείτε να αρχίσετε να κάνετε σήμερα, για να ζήσετε περισσότερο και πιο υγιείς.

Χάστε βάρος

Η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη, καρκίνου και καρδιοπάθειας, αφαιρώντας πιθανόν μέχρι 12 χρόνια από τη ζωή σας, σύμφωνα με ανάλυση του περιοδικού Obesity. Ωστόσο, το να είστε πολύ αδύνατοι μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και φτωχής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος. Προσπαθήστε να διατηρήσετε υγιές- για εσάς- βάρος.

Περιορίστε τα ποτά

Το να ξεπερνάτε τακτικά το ένα ποτό την ημέρα ή τα 3 στη σειρά μπορεί να οδηγήσει σε βλάβες οργάνων, να εξασθενήσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ειδών καρκίνου.

Μειώστε το στρες

Το χρόνιο στρες, μας οδηγεί να αισθανόμαστε γηρασμένοι-και στην πραγματικότητα μας γερνά. Σε έρευνα του 2012 Αυστριακοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι το άγχος που σχετίζεται με την εργασία βλάπτει το DNA στα κύτταρά μας. Είναι αδύνατον, βέβαια, να αποφύγουμε τελείως το στρες. Σημασία έχει το πώς το ρυθμίζουμε, δήλωσε ο Thomas Perls, του Boston University school of Medicine.

Ασχοληθείτε με τη γιόγκα, προσευχηθείτε, κάντε διαλογισμό, χαλαρώστε στο ντους ή κάντε ότι σας χαλαρώνει.

Συνεχίστε να μαθαίνετε

Η περισσότερη εκπαίδευση επιμηκύνει το προσδόκιμο ζωής σας, σύμφωνα με έρευνα, για αρκετούς λόγους.
Μπορεί να σας βοηθήσει να ενημερωθείτε καλύτερα για το πώς να ζήσετε μια πιο υγιεινή ζωή. Οι μορφωμένοι έχουν υψηλότερο εισόδημα, που σημαίνει μεγαλύτερη πρόσβαση σε καλή περίθαλψη και ασφάλιση.

Συνδεθείτε

‘Ολο και περισσότερες έρευνες δείχνουν την αξία των φίλων. Έρευνα του Oxford University, ανακάλυψε ότι ο γάμος καθιστά λιγότερο πιθανό τον θάνατο από καρδιοπάθεια. ‘Οσον αφορά τη φιλία, έρευνα από την Αυστραλία έδειξε ότι άνθρωποι που είχαν τους περισσότερους φίλους ζούσαν 22% περισσότερο σε σχέση με αυτούς που είχαν τους λιγότερους φίλοθυς. Η Linda Fried του Columbia University's Mailman School of Public Health, δήλωσε ότι το να έχει κάποιος θετικές, σημαντικές και στενές σχέσεις είναι ζωτικής σημασίας για την ευεξία του.

Ασχοληθείτε με τον εθελοντισμό

Ο εθελοντισμός συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου, υποδεικνύει έρευνα του University of Michigan.
Απλώς το να βοηθάτε φίλους και την οικογένεια- βοηθώντας την ανηψιά σας στα μαθήματα ή τη γειτόνισσα με τα ψώνια της- μειώνει την αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με ερευνητές του University of Tennessee and Johns Hopkins University.

Να ασκείστε συχνά

Η τακτική άσκηση μπορεί να συμβάλλει στην επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης, σύμφωνα με Καναδούς γιατρούς. Ακόμα και αν παρουσιαστεί εξασθένηση με την ηλικία, είναι λιγότερο σοβαρή. Αν ποτέ δεν ήσασταν αθλητής, μπορείτε να αρχίσετε τώρα την άσκηση. ‘Ετσι θα μειωθεί η πιθανότητα μελλοντικής νόσου, σύμφωνα με έρευνα του 2014.

Προσοχή στην πρωτεΐνη

Η πλούσια σε κατεργασμένο κρέας διατροφή έχει συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου, διαβήτη και καρκίνου του παχέος εντέρου. Περιορίστε την πρόσληψη όσο είναι εφικτό.

Διακόψτε το κάπνισμα

Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου στον πνεύμονα αλλά και καρδιοπάθειας και καρκίνου. Ένα τσιγάρο την ημέρα, σας αφαιρεί 15 χρόνια από τη ζωή, δήλωσε ο Dr. Perls. Αν και δεν θα επιστρέψετε αμέσως στην υγεία που είχατε πριν το κάπνισμα, θα μειωθεί ο αυξημένος κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου κατά το ήμισυ μετά από ένα χρόνο και σε αυτό ενός μη καπνιστή μετά από 15.