Πρωινό για δυνάμεις

Μόλις ξυπνάτε, πιθανόν δεν έχετε φάει για τουλάχιστον 10 ώρες. Μην φύγετε αν δεν φάτε. Ένα υγιεινό πρωινό μπορεί να δώσει σε εσάς και στα παιδιά πιο οξύ μυαλό, περισσότερη ενέργεια και θρεπτικές ουσίες για να ‘’βγάλετε’’ την ημέρα. Ένα ισορροπημένο πρωινό περιλαμβάνει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και ίνες.

Κινηθείτε

Πριν ξεκινήσετε την ημέρα σας κάντε έναν ζωηρό περίπατο στη γειτονιά σας. Θα αναζωογονηθείτε και θα κάνετε μέρος της μέτριας έντασης άσκηση- των 150 λεπτών- που χρειαζόμαστε κάθε εβδομάδα. Η πρωινή άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των καθημερινών επιπέδων τριγλυκεριδίων στον οργανισμό. Μπορεί επίσης να κοιμηθείτε καλύτερα τη νύχτα.

Προστατεύστε το δέρμα σας

Μην φύγετε από το σπίτι χωρίς αντηλιακό. Το αντηλιακό δεν είναι μόνο για την παραλία και το καλοκαίρι. Ακόμα και τον χειμώνα, και ακόμα και όταν έχει συννεφιά, οι αχτίνες UV διεισδύουν στο δέρμα, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως το πρόσωπο, τα αυτιά και το πάνω μέρος των χεριών.

Ελαφρύ βάρος στη μετακίνηση

Οι φορτωμένες τσάντες στην πλάτη μπορούν να τραυματίσουν τους μυς στον ώμο, στο λαιμό και στην πλάτη. Τα Backpacks δεν θα πρέπει να περιέχουν περισσότερο από το 10 έως 15% του βάρους αυτού που τα φορά. Να το φοράτε και στους 2 ώμους για να μοιράζεται το βάρος. Να έχετε ελαφριές τσάντες και χαρτοφύλακες που να περιέχουν μόνο ότι χρειάζεστε. Να αλλάζετε ώμο ή χέρι. Μπορείτε να δοκιμάσετε επίσης τσάντες με ροδάκια.

Ωφεληθείτε από τη διαδρομή

Αν ζείτε κοντά στη δουλειά ή το σχολείο αφήστε το αυτοκίνητο και περπατήστε. Θα εξοικονομήσετε βενζίνη, θα κρατήσετε πιο καθαρό το περιβάλλον και θα αρχίσετε την ημέρα σας με υγιεινό τρόπο. Να φοράτε άνετα παπούτσια.

Έξυπνα σνακ

Στο γραφείο, πείτε όχι στο ντόνατ. Προτιμήστε φρέσκα φρούτα ή γιαούρτι.

Δοκιμάστε σπιτικό γεύμα

Δανειστείτε ορισμένες ιδέες από το σχολικό γεύμα των παιδιών, ιδιαίτερα αν τρώτε στο γραφείο σας. Αν φέρνετε φαγητό από το σπίτι ελέγχετε τις θερμίδες και το μέγεθος των μερίδων.

Τα παιδιά και οι ενήλικες μπορεί να προτιμήσουν μεσημεριανό που συνδυάζει τα λαχανικά με την ολική άλεση και τις πρωτεΐνες. Μπορείτε να επιλέξετε γιαούρτι, φρούτο ή κρακεράκια ολικής άλεσης για σνακ.

Εμποδίστε τον πόνο στην πλάτη

Ο πόνος στην πλάτη είναι μια από τις κύριες αιτίες που οι άνθρωποι κάτω των 45 ετών απουσιάζουν από τη δουλειά. Η καλή στάση είναι σημαντική για την πρόληψη του πόνου στην πλάτη. Αν δουλεύετε σε γραφείο βάλτε ένα υποπόδιο κάτω από την καρέκλα και προσαρμόσετε την οθόνη του υπολογιστή έτσι ώστε να είναι ακριβώς μπροστά σας. Να σηκώνεστε και να τεντώνεστε αρκετές φορές την ημέρα.

Δημιουργήστε καλό χώρο μελέτης

Τα περισσότερα παιδιά χρειάζονται επίβλεψη μετά το σχολείο. Υιοθετήστε καλές συνήθειες μελέτης παρέχοντας ήσυχο μέρος και αρκετό χρόνο για τη μελέτη. Ο χρόνος που αφιερώνετε στην τηλεόραση και το διαδίκτυο θα πρέπει να περιοριστεί, αν όχι να αποκλειστεί.
Ωστόσο είναι θεμιτό περιστασιακά να κλείνετε τα βιβλία για να εμποδίσετε την κούραση στα μάτια και το λαιμό.
Τα υγιεινά σνακ, όπως τα φρούτα και τα δημητριακά μπορεί να δοθούν στα παιδιά χωρίς να χαλάσει η όρεξή τους για βραδινό.

Διώξτε το στρες

Οι προθεσμίες, οι δύσκολες σχέσεις και το φορτωμένο πρόγραμμα αφήνουν την οικογένεια στρεσαρισμένη. Το στρες μπορεί να επηρεάσει ανθρώπους κάθε ηλικίας. Να μάθετε να εντοπίζετε τα σημάδια και να επιλέγετε υγιεινούς τρόπους για την αντιμετώπισή του.

Η επαρκής άσκηση και η ξεκούραση μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του στρες, όπως και οι αγαπημένες δραστηριότητες. Οι εν ήλικες και τα παιδιά μπορεί ενδεχομένως να ωφεληθούν από τη συνομιλία με έμπιστους φίλους ή συγγενείς σχετικά με στρεσογόνες καταστάσεις.

Μην το παρακάνετε με την ψυχαγωγία

Δεν είναι καθόλου κακό να βγείτε με τους συναδέλφους σας για ποτό μετά τη δουλειά. Αλλά αν πίνετε αλκοόλ να πίνετε πάντα με μέτρο. Αυτό σημαίνει ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άντρες. Η μέτρια χρήση αλκοόλ μειώνει την πιθανότητα καρδιοπάθειας και ενδεχομένως περιορίζει την πιθανότητα διαβήτη. Ωστόσο, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει την πιθανότητα καρκίνου στο μαστό.

Κάντε το δείπνο οικογενειακή υπόθεση

Έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά ωφελούνται όταν οι οικογένειες τρώνε συχνά μαζί.
Παίρνουν καλούς βαθμούς και ευχαριστιούνται καλύτερη διατροφή. Οι κίνδυνοι κατάθλιψης και χρήσης ναρκωτικών μειώνονται. Προσπαθήστε να σχεδιάσετε οικογενειακά δείπνα όσο συχνότερα γίνεται.

Κλείστε την τηλεόραση

Αν περιορίσετε το χρόνο που βλέπετε τηλεόραση θα βρείτε επιπλέον χρόνο για υγιεινές οικογενειακές δραστηριότητες όπως να πάτε βόλτα τον σκύλο, να κάνετε ποδήλατο ή να παίξετε ένα παιχνίδι.
Ο περισσότερος χρόνος τηλεόρασης συνδέεται με αυξημένο βάρος σε παιδιά και ενήλικες. Περιορίστε την τηλεόραση και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές σε μια ώρα ή λιγότερο ημερησίως.

Αντικαταστήστε τα παραπάνω με δραστηριότητες που σας οδηγούν σε κίνηση.

Κάντε γλυκό το χώρο που κοιμάστε

Προετοιμάστε το χώρο για μια ήρεμη νύχτα κρατώντας το υπνοδωμάτιό σας ήρεμο, σκοτεινό και δροσερό.
Να έχετε σταθερό, υποστηρικτικό στρώμα. Κρατήστε τους περισπασμούς, όπως προθεσμίες, τηλεόραση και laptops μακριά από το υπνοδωμάτιο.

Να έχετε τακτικό πρόγραμμα ύπνου

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας χρειάζονται 11-13 ώρες ύπνου την ημέρα. Στην ηλικία των 5 χρειάζονται 10-11 ώρες για να έχουν καλή υγεία.
Να κρατάτε σταθερό το πρόγραμμα ύπνου των παιδιών. Μη χαλαρώνετε το πρόγραμμα τα Σαββατοκύριακα. Για να αποφύγουν προβλήματα ύπνου τα παιδιά, θα πρέπει να αποφεύγουν ροφήματα με καφεΐνη. Να κρατάτε εκτός του υπνοδωματίου τους την τηλεόραση και τα βιντεοπαιχνίδια.

 

Πηγές: Ξένος τύπος.