Σοφία Εμμανουήλ

 
Σε διψήφιο μερίδιο στην αγορά προϊόντων υγείας και ευεξίας, η αξία της οποίας εκτιμάται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ στην τοπική αγορά, προσβλέπει ο όμιλος Fourlis, που υπέγραψε  συμφωνία συνεργασίας με τη Holland & Barrett.

Ο νέος στρατηγικός συνεργάτης ανοίγει στον όμιλο Fοurlis δυνατότητες επέκτασης σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά, αυτή των προϊόντων υγείας και ευεξίας. Εξάλλου, εν μέσω υγειονομικής κρίσης, ο ρυθμός μεγέθυνσης του κλάδου έχει εκτοξευθεί, τόσο στην τοπική αγορά όσο και παγκοσμίως, λόγω της αυξημένης ζήτησης συμπληρωμάτων και βιταμινών. Ταυτόχρονα η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει απελευθερώσει νέο δυναμικό στην αγορά.

Σημειώνεται ότι η συνεργασία με τη Holland & Barrett εγκαινιάζει έναν τρίτο πόλο επιχειρηματικής δράσης για τον όμιλο Fοurlis, με διαφορετικά χαρακτηριστικά και προοπτικές από τους τομείς οικιακού εξοπλισμού και αθλητικών ειδών όπου έχει συσσωρεύσει εμπειρία μέσω των αλυσίδων ΙΚΕΑ και Intersport αντίστοιχα.

Φέρεται να έχει σχεδιάσει πενταετές business plan και αναμένεται να ενισχύσει μακροπρόθεσμα τις επιδόσεις του από τη νέα συνεργασία (στο εννεάμηνο του 2021 εμφάνισε καθαρά κέρδη 8 εκατ. ευρώ με κύκλο εργασιών 316,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση 13,3% και με διαδικτυακές πωλήσεις 60,2 εκατ. ευρώ με αύξηση 54,4%).

Στοχεύει να εγκαινιάσει online πλατφόρμα και τα πρώτα 3-4 καταστήματα Holland & Barrett κατά τον Σεπτέμβριο. Έμφαση θα δοθεί σε πρώτη φάση στην Αττική, αν και είναι πιθανό στα πρώτα καταστήματα να συμπεριληφθεί η συμπρωτεύουσα. Από το 2023 αναμένεται επέκταση στη Ρουμανία. Θα ακολουθήσει η Βουλγαρία, που περιλαμβάνεται επίσης στη συμφωνία. Πρόκειται για τις αγορές στις οποίες αναπτύσσει ήδη δραστηριότητα ο όμιλος Fοurlis με τα δίκτυα ΙΚΕΑ και Intersport, πλην της Κύπρου, όπου την αντιπροσώπευση της αλυσίδας Holland & Barrett έχει αναλάβει από το 2010 ο όμιλος Χ.Α. Παπαέλληνα.

Το σχέδιο του ομίλου Fοurlis προβλέπει δίκτυο 120 καταστημάτων στα επόμενα χρόνια. Ο ρυθμός ανάπτυξης θα εξαρτηθεί από το περιβάλλον στην αγορά και sτον εντοπισμό των κατάλληλων ακινήτων, αν και πρόκειται για μικρά καταστήματα επιφάνειας 120 - 150 τ.μ. Το δίκτυο Holland & Barrett σε συνδυασμό με το e-shop θα προσφέρει καλύτερες τιμές στην αγορά, όπου σήμερα δραστηριοποιούνται κυρίως φαρμακεία και εξειδικευμένα καταστήματα.

Σημειώνεται ότι η Holland & Barrett είναι ένας από τους κορυφαίους λιανοπωλητές προϊόντων υγείας και ευεξίας στον κόσμο και ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Προμηθεύει τους πελάτες της με μεγάλη γκάμα βιταμινών, συμπληρωμάτων διατροφής, εξειδικευμένων τροφών και φυσικών προϊόντων ομορφιάς. Με περισσότερα από 150 χρόνια παρουσίας στον κλάδο, τα προϊόντα της Holland & Barrett είναι πολύ γνωστά σε πολλές αγορές του κόσμου, από το Ηνωμένο Βασίλειο, χώρα έδρας της εταιρείας, μέχρι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Κίνα και την Ινδία. Έχουν επίσης ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη ενώ στην Ελλάδα τα ομώνυμα προϊόντα είναι γνωστά κυρίως από εξειδικευμένα e-shop.

Η Holland & Barrett ιδρύθηκε το 1870 από τον Alfred Slapps Barrett και τον Major William Holland, οι οποίοι αγόρασαν ένα παντοπωλείο στο Bishop's Stortford, πουλώντας είδη παντοπωλείου και ρούχα. Σήμερα διαθέτει πάνω από 1.600 καταστήματα λιανικής πώλησης σε 18 χώρες.

Πηγές:
euro2day