Εκρηκτική αύξηση γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια οι εναλλακτικές λύσεις για την διατροφή των καταναλωτών. Η προοπτική είναι η αγορά αυτή να ξεπεράσει σε αξία τα 161 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι και το 2030 . Οπως αναφέρεται στο άρθρο, η σταθερή ανάπτυξη αυτής της αγοράς συμβαδίζει και με μια άλλη τάση και συγεκριμένα με το γεγονός ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται όλο και περισσότερο για επιλογές στην διατροφή τους.

Τα εναλλακτικά προϊόντα επεκτείνονται και εξελίσσονται προκειμένου να προσφέρουν την ίδια ποικιλία με την αγορά του συμβατικού κρέατος. Οι καινοτόμες τεχνολογίες βοηθούν τα νέα προϊόντα φυτικής προέλευσης να ανταγωνιστούν τα ζωικά προϊόντα σε εμφάνιση, γεύση, υφή και ακόμη και σε θρεπτική αξία.

Οι εναλλακτικές επιλογές που βασίζονται σε Φυτά

Υπάρχουν τέσσερις κύριες κατηγορίες για το κρέας φυτικής προέλευσης: φυσικοί μιμητές κρέατος, λειτουργικά υποκατάστατα κρέατος, κρέας χωρίς κρέας και προϊόντα φυτικής προέλευσης.

1) Στην πρώτη κατηγορία που είναι οι Φυσικοί μιμητές κρέατος, παρέχονται προϊόντα χωρίς κρέας με αλμυρή αίσθηση στο στόμα και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες/πρωτεΐνη. Παραδείγματα τέτοιων προϊόντων είναι τα Όσπρια, π.χ. φασόλια, μπιζέλια, φακές, τα μανιτάρια. κ.λπ.
2) Λειτουργικά υποκατάστατα κρέατος.  Μπορεί να μην έχει ακριβώς τη γεύση του κρέατος, αλλά να έχει παρόμοιες υφές και γεύσεις.  Παραδείγματα: φυτική πρωτεΐνη με υφή, π.χ. κομμάτια σόγιας, μη επεξεργασμένα συνδετικά π.χ. κολοκυθάκια, καρότο, καρύδα, φασόλια, τόφου, τεμέ, σεϊτάν
3) Κρέας χωρίς κρέας. Αντιγράφει τα τυπικά χαρακτηριστικά του κρέατος, συνδυάζοντας μερικές φορές φυσικούς μιμητές κρέατος και λειτουργικά υποκατάστατα κρέατος. Αυτά τα προϊόντα απευθύνονται σε ευέλικτους καταναλωτές, αλλά μπορούν να υποστούν υψηλή επεξεργασία
4) Προϊόντα φυτικής προέλευσης, όπως το μπέργκερ λαχανικών

Επιπλέον, οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο πριν αποφασίσουν τις αγορές τους εξετάζουν ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού για το πώς ένα φυτικό προϊόν πηγαίνει από το φασόλι σε μπιφτέκι.

Τεράστιο δυναμικό αγοράς

Ωστόσο, το φυτικό κρέας είναι μόνο ένα κομμάτι του παζλ που συμβάλλει στο δυναμικό της βιομηχανίας. Πολλοί καταναλωτές επιλέγουν επίσης πλέον φυτικές εναλλακτικές που συνήθως προέρχονται από ζώα, από γαλακτοκομικά είδη και αυγά μέχρι μέλι και ζελατίνη.

Εναλλακτικά γαλακτοκομικά

Το φυτικό γάλα, το βούτυρο και το τυρί μπορούν να παρασκευαστούν από ξηρούς καρπούς (αμύγδαλο, κάσιους), ενώ άλλες ποικιλίες προέρχονται από βρώμη, σόγια, αβοκάντο και μπιζέλια.

Αυγά

Οι φυσικές εναλλακτικές λύσεις περιλαμβάνουν το τόφου, αλλά πρόσφατα προϊόντα έχουν παρασκευαστεί από όσπρια, όπως φασόλια μούγκλα, με κουρκουμά ή καρότα για χρώμα.

Μέλι

Οι φυσικές εναλλακτικές διατροφικές επιλογές περιλαμβάνουν το σιρόπι σφενδάμου ή παρασκευάσματα από χυμό μήλου και ζάχαρη.

Ζελατίνη

Οι φυσικές εναλλακτικές λύσεις, όπως το άγαρ που παρασκευάζονται από φύκια.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζεται στο άρθρο για να προσεγγίσετε πραγματικά ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών, όλες αυτές οι εναλλακτικές επιλογές διατροφής πρέπει επίσης να είναι γευστικές και οικονομικά προσιτές.

Πηγές:
https://www.visualcapitalist.com/

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γονίδια και αυτοανοσία
Ιταλία: η Mελόνι βάζει εμπόδια στις αμβλώσεις
Β. Παπαλιάγκας: Αλτσχάιμερ, γνωστική έκπτωση και το αναμενόμενο νέο φάρμακο