Νέα έρευνα αποκάλυψε το μοριακό μηχανισμό που καθορίζει πώς τα εμβόλια της γρίπης μπορεί ενδεχομένως να βοηθούν στην πρόληψη της καρδιακής προσβολής.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι το εμβόλιο για τη γρίπη ερεθίζει το ανοσοποιητικό σύστημα ώστε να παράγει αντισώματα που ενεργοποιούν ορισμένες διαδικασίες στα κύτταρα. Οι διαδικασίες οδηγούν στην παραγωγή μορίων που προστατεύουν την καρδιά. Οι ερευνητές ανέφεραν ότι με βάση τα αποτελέσματα θα μπορούσε να είναι πιθανή η ανάπτυξη εμβολίων κατά της καρδιοπάθειας.

Οι ερευνητές εντόπισαν μια πρωτεΐνη, την BKB2R, που έχει εμπλακεί στις κυτταρικές διαδικασίες που προστατεύουν την καρδιά.
Ορισμένα από τα αντισώματα που παράγει ο οργανισμός μετά τον εμβολιασμό για τη γρίπη ενεργοποιούν την πρωτεΐνη, επομένως δημιουργείται προστασία από την καρδιοπάθεια.

Οι ερευνητές ανέλυσαν 14 ιούς της γρίπης που χρησιμοποιούνται σε εμβόλια και εντόπισαν 4 που θα μπορούσαν να διερευνηθούν για χρήση σε πιθανά εμβόλια για την καρδιοπάθεια.

Ο Dr. Veljkovic, του Institute Vinca, στο Βελιγράδι, δήλωσε ότι το ποσοστό εμβολιασμών για τη γρίπη είναι απογοητευτικά χαμηλό, ακόμα και σε ανεπτυγμένες χώρες. Ελπίζει ότι τα αποτελέσματα θα ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να εμβολιάζονται πριν αρχίσει η περίοδος της γρίπης.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Vaccine’’.

‘’Vaccine’’.