Επιστήμονες ανακάλυψαν σχέση μεταξύ της χρόνιας νόσου και του αισθήματος κοινωνικής απομόνωσης.
Η νέα έρευνα, του Concordia University, αναφέρει ότι η εμφάνιση χρόνιας νόσου συχνά οδηγεί τους αρρώστους να αισθάνονται πιο μόνοι, ακόμα και όσοι έχουν σταθερό σύντροφο για περισσότερο από 50 χρόνια.
Η ερευνήτρια Meaghan Barlow, δήλωσε έκπληκτη από την έκταση της βιβλιογραφίας που εξέταζε αν οι άνθρωποι που είναι μόνοι είναι πιθανότερο να αρρωσταίνουν.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι συχνά τέτοιοι ασθενείς αισθάνονται μοναξιά όταν μεγαλώνουν και ότι αυτό συμβαίνει άσχετα από το αν είναι σε μακρόχρονη σχέση όταν αντιμετωπίζουν μια άσχημη διάγνωση.
Η Barlow και η Sarah Liu, μέτρησαν αλλαγές στο επίπεδο της μοναξιάς μεταξύ του 2004 και του 2012, σε δείγμα 121 ηλικιωμένων που ήταν περίπου 70 ετών.
Τα στοιχεία έδωσαν μια εικόνα για το πώς στρατηγικές αυτοπροστασίας μπορούν να μειώσουν το στρες που συνδέεται με σοβαρό πρόβλημα υγείας.
Συγκεκριμένα, η θετική θεώρηση μιας δύσκολης κατάστασης υγείας και το να μην κατηγορεί κάποιος τον εαυτό του για τη νόσο εμποδίζει συναισθήματα μοναξιάς, πιθανόν επειδή η στάση βοηθά να διατηρείται το κίνητρο για κοινωνική ζωή και αποτρέπει την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης.
Η Barlow δήλωσε ότι το να σταματούμε την κοινωνική ζωή, μας θέτει σε καθοδικό σπιράλ και ότι η χρόνια νόσος δεν θα πρέπει να αποτρέπει κάποιον από το να βγαίνει έξω,
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Health Psychology.’’
Πηγές:
‘’Health Psychology.’’
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Εποχικές αλλεργίες: Ενημέρωση και έλεγχος κοινού στο "Παπαγεωργίου"
Γάλα βρώμης: Πόσο ωφέλιμο είναι;
Το σκανδιναβικό περπάτημα μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης [μελέτη]