Διατροφή που περιέχει άφθονες μωβ πατάτες και άλλα χρωματιστά φρούτα μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο και φλεγμονωδών νόσων του εντέρου, ισχυρίζονται ερευνητές.

Λαχανικά με χρώματα, όπως η μωβ πατάτα, περιέχουν βιοενεργές ουσίες, όπως ανθοκυανίνες και φαινολικό οξύ που συνδέονται με την πρόληψη του καρκίνου.

Η κατανόηση του πώς αυτές οι ουσίες δρουν σε μοριακή βάση θα μπορούσε να είναι αρχικό βήμα προς την ανακάλυψη αγωγών για τον καρκίνο, δήλωσαν ερευνητές.

Ο Jairam K P Vanamala, του Pennsylvania State University δήλωσε ότι χοίροι που κατανάλωσαν διατροφή με πολλές θερμίδες και μωβ πατάτες είχαν λιγότερη ιντερλευκίνη 6 στο βλεννογόνο του παχέος εντέρου σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.

Η IL-6 είναι πρωτεΐνη σημαντική για τη φλεγμονή και αυξημένα επίπεδά της συνδέονται με πρωτεΐνες όπως η Ki-67, που σχετίζεται με την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Journal of Nutritional Biochemistry, δείχνουν ότι η κατανάλωση ολόκληρων τροφών που περιέχουν μακροθρεπτικά, μικροθρεπτικά και φυτοθρεπτικά συστατικά μπορεί ενδεχομένως να είναι αποτελεσματική για την αλλαγή της οδού της IL-6.

Αν και οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μωβ πατάτες στην έρευνα, δήλωσαν ότι άλλα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά θα μπορούσαν να προκαλούν παρόμοια επίδραση.

Οι λευκές πατάτες μπορεί ενδεχομένως να έχουν βοηθητικές ουσίες αλλά οι μωβ έχουν πολύ μεγαλύτερες συγκεντρώσεις αυτών των αντιφλεγμονωδών, αντιοξειδωτικών ουσιών.

Οι ερευνητές έδωσαν στα ζώα 3 διαφορετικές διατροφές: Συνήθη με 5% λίπος, μια με πολλές θερμίδες και 17% ξηρό λίπος και 3-4% ενδογενές λίπος και διατροφή με υψηλά λιπαρά και μωβ πατάτες.

Η έκφραση του IL-6 ήταν 6 φορές χαμηλότερη σε χοίρους που κατανάλωναν την εμπλουτισμένη με μωβ πατάτες τροφή σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.

Journal of Nutritional Biochemistry,