Ερευνητές ανακάλυψαν πως απροσδόκητα μεγάλος αριθμός μεταλλάξεων στα βλαστικά κύτταρα των μυών βλάπτει την αναγέννηση των κυττάρων.

Καθώς μεγαλώνουμε, η μυϊκή λειτουργία μας εξασθενεί. Επομένως, σύμφωνα με τους ερευνητές, η ανακάλυψη μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε νέα φάρμακα για το χτίσιμο ισχυρότερων μυών, ακόμα και στους ηλικιωμένους.

Στην έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications, ερευνητές εξέτασαν αριθμό μεταλλάξεων που συσσωρεύονται στα βλαστικά κύτταρα των μυών. (δορυφορικά κύτταρα).

Η Maria Eriksson, καθηγήτρια στο Karolinska Institutet, δήλωσε ότι αυτό που προκαλεί τη μεγαλύτερη έκπληξη είναι ο μεγάλος αριθμός μεταλλάξεων. Οι ερευνητές είδαν πως ένας υγιής 70χρονος έχει συσσωρεύσει περισσότερες από 1.000 μεταλλάξεις σε κάθε βλαστικό κύτταρο των μυών και ότι αυτές δεν είναι τυχαίες, αλλά υπάρχουν ορισμένες περιοχές που προστατεύονται καλύτερα.

Οι μεταλλάξεις συμβαίνουν κατά τη διάρκεια φυσιολογικής κυτταρικής διαίρεσης και οι περιοχές που προστατεύονται είναι οι σημαντικές για τη λειτουργία ή την επιβίωση των κυττάρων.

Παρόλα αυτά, οι ερευνητές μπόρεσαν να διαπιστώσουν ότι η προστασία μειώνεται με την ηλικία.

Η ερευνήτρια σημείωσε ότι η ερευνητική ομάδα έδειξε ότι αυτή η προστασία μειώνεται όσο μεγαλώνει κάποιος, δείχνοντας βλάβη στη δυνατότητα των κυττάρων να επιδιορθώσουν το DNA τους. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μπορούν να επηρεάσουν με νέα φάρμακα.

Nature Communications.