Άνθρωποι με καρκίνο στο παχύ έντερο που τακτικά καταναλώνουν ξηρούς καρπούς, όπως αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια, κάσιους και φιστίκια, μπορεί ενδεχομένως να έχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο υποτροπής του καρκίνου και θνησιμότητας, αναφέρουν ερευνητές.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι όσοι κατανάλωναν τακτικά τουλάχιστον 2 μερίδες ξηρών καρπών κάθε εβδομάδα είχαν 42% βελτίωση στην επιβίωση ελεύθερη υποτροπής της νόσου και 57% στην βελτίωση όσον αφορά τη γενική επιβίωση.

Σε ασθενείς σταδίου III η υποτροπή μειώθηκε σχεδόν κατά το ήμισυ.

Ο Temidayo Fadelu, του Dana-Farber Cancer Institute στη Βοστόνη, δήλωσε ότι τα ευρήματα ευθυγραμμίζονται με αυτά άλλων ερευνών παρατήρησης που δείχνουν ότι υγιείς συμπεριφορές, όπως αυξημένη φυσική δραστηριότητα, υγιές βάρος και χαμηλότερη πρόσληψη ζάχαρης και σακχαρούχων ροφημάτων βελτιώνουν το αποτέλεσμα στον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Πρόσθεσε ότι τα αποτελέσματα δείχνουν τη σημασία έμφασης σε διατροφικούς παράγοντες και τρόπου ζωής, στην επιβίωση από καρκίνο στο παχύ έντερο.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical Oncology, μελέτησε 826 συμμετέχοντες σε κλινική δοκιμή, για μέσο όρο 6.5 ετών, μετά από αντιμετώπιση με εγχείρηση και χημειοθεραπεία.

Πολλές προηγούμενες έρευνες ανέφεραν ότι οι ξηροί καρποί επίσης βοηθούν στη μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Ερευνητής δήλωσε ότι αυτές οι έρευνες στηρίζουν την υπόθεση, συμπεριφορές που περιορίζουν την αντίσταση στην ινσουλίνη, όπως κατανάλωση ξηρών καρπών φαίνεται να βελτιώνουν το αποτέλεσμα στον καρκίνο παχέος εντέρου.

Οι ξηροί καρποί μπορεί ενδεχομένως επίσης να παίζουν θετικό ρόλο, ικανοποιώντας την πείνα με λιγότερη πρόσληψη υδατανθράκων ή άλλες τροφές που συνδέονται με φτωχότερο αποτέλεσμα, σημείωσε ερευνητής.

Κρούσματα λιστερίωσης από τυρί στη Γαλλία - Πρόωροι τοκετοί σε εγκύους