Ένα ωφέλιμο βακτήριο στο δέρμα μπορεί ενδεχομένως να παρέχει προστασία από τον καρκίνο του δέρματος, αναφέρει νέα έρευνα

Η νέα έρευνα πραγματοποιήθηκε από το University of California (UC) San Diego School of Medicine.

Ο Dr. Richard Gallo, και οι συνεργάτες του, πραγματοποίησαν μοριακή ανάλυση των μεταβολικών προϊόντων των βακτηρίων στο ανθρώπινο δέρμα και ανακάλυψαν ότι στελέχη του Staphylococcus epidermidis παράγουν χημική ουσία που προστατεύει από τη δημιουργία και ανάπτυξη καρκίνου του δέρματος.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ακτίνες UV σε ποντικούς με S. Epidermidis και ανακάλυψαν ότι το S. epidermidis παρέχει χημική ουσία, την 6-HAP, που είναι μόριο που καταστέλλει τη σύνθεση DNA.

Κάνοντας αυτό, το 6-HAP έχει τη δυνατότητα να σταματά την εξάπλωση των κυττάρων του όγκου.

Χρησιμοποιώντας μοντέλο ποντικών, οι ερευνητές συνέκριναν την επίδραση των καρκινογόνων ακτινών UV σε 2 ομάδες ποντικών. Στην πρώτη το S. epidermidis παρήγαγε 6-HAP, ενώ η δεύτερη ομάδα περιείχε ποντικούς στους οποίους το βακτήριο δεν παρήγαγε την ωφέλιμη ουσία.

Οι ερευνητές χορηγούσαν ενέσιμο 6-HAP σε μια ομάδα ποντικών κάθε 48 ώρες για 2 εβδομάδες. Επίσης μεταμόσχευσαν κύτταρα μελανώματος σε αυτά.

Σε σύγκριση με ποντικούς της ομάδας ελέγχου, η πρώτη ομάδα είχε 50% μείωση του μεγέθους του όγκου. Οι συγκεκριμένοι ποντικοί δεν είχαν τοξικές παρενέργειες.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι η ομάδα εντόπισε στέλεχος του " S. epidermidis, κοινό σε υγιές ανθρώπινο δέρμα, που ασκεί επιλεκτική ικανότητα καταστολής της ανάπτυξής ορισμένων καρκίνων.

Το στέλεχος δερματικού βακτηρίου παράγει χημική ουσία που εξουδετερώνει αρκετά είδη καρκινικών κυττάρων αλλά δεν φαίνεται να είναι τοξικό για τα φυσιολογικά κύτταρα.

Χρειάζονται νέες έρευνες για να κατανοηθεί πλήρως πώς παράγεται η 6-HAP και να διαπιστωθεί αν μείωση της ουσίας αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου στο δέρμα σε ανθρώπους ή αν η ύπαρξή της προσφέρει προληπτική επίδραση.

Science Advances