Δείγμα αίματος που εντοπίζει μικρά μόρια θα μπορούσε να αποκαλύπτει αν κάποιος τηρεί τη δίαιτα που του έχει συσταθεί, αναφέρει νέα έρευνα.

Επιστήμονες του Johns Hopkins  μελέτησαν πώς δεκάδες μεταβολίτες μπορούν να δείξουν ότι κάποιος συνεχίζει τη δίαιτα.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στο American Journal of Clinical Nutrition, θα μπορούσαν να είναι εύκολο μέτρο διατροφικής προσήλωσης.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι μεταβολίτες στο αίμα διέφεραν σημαντικά μεταξύ των ομάδων αγωγής και ελέγχου που εγγράφηκαν σε κλινική δοκιμή με δίαιτα DASH.

Η δίαιτα DASH που έχει σχεδιαστεί να μειώνει την αρτηριακή πίεση δίνει έμφαση στα φρούτα και στα λαχανικά, ενώ περιορίζει το κόκκινο κρέας, το αλάτι και τα γλυκά.

Η Dr. Casey M. Rebholz, δήλωσε ότι μπορούμε τώρα να θεωρήσουμε αυτούς τους μεταβολίτες υποψήφιους βιοδείκτες για την αξιολόγηση της τήρησης της δίαιτας DASH σε μελλοντικές έρευνες διατροφής και ότι μελλοντικά οι επαγγελματίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τους δείκτες για να παρακολουθούν τι τρώνε οι ασθενείς τους.

Οι ερευνητές του Hopkins εξέτασαν παγωμένα δείγματα αίματος που είχαν συλλεχτεί από συμμετέχοντες κατά την έρευνα για τη δίαιτα DASH το 1977, που έδειξε ότι μειώνει σημαντικά την αρτηριακή πίεση. Δόθηκαν στους συμμετέχοντες όλα τα γεύματα.

Ερευνητές του Hopkins ανέλυσαν δείγματα αίματος από 329 συμμετέχοντες σε δοκιμή με δίαιτα DASH για τα επίπεδα μεταβολιτών. Σε αυτά περιλαμβάνονταν λιπίδια και αμινοξέα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν 97 επίπεδα μεταβολιτών που διέφεραν σημαντικά μεταξύ των συμμετεχόντων που έκαναν τη δίαιτα DASH και της ομάδας ελέγχου.

Επίσης, εντόπισαν 67 μεταβολίτες στους οποίους μέσα επίπεδα διέφεραν σημαντικά μεταξύ της ομάδας της DASH και της ομάδας που κατανάλωνε κυρίως φρούτα και λαχανικά  και όχι πολλά γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά.

Σε κάθε διατροφική σύγκριση ανακάλυψαν 10 μεταβολίτες με τις πιο οξείες διαφορές που συνδέονται με τη διατροφή να διαχωρίζουν τις 2 ομάδες.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτοί οι μεταβολίτες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικές έρευνες και σε κλινικό περιβάλλον για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης στη δίαιτα DASH.

American Journal of Clinical Nutrition,