Τα όρια της ανθρώπινης ύπαρξης μπορεί να μην είναι τόσο περιορισμένα όσο νομίζαμε.

Ο κίνδυνος θνησιμότητας ενός ανθρώπου επιβραδύνεται και φτάνει σε πλατό πάνω από την ηλικία των 105 ετών, αναφέρει νέα έρευνα.

Πρωταθλητές μακροζωίας που περνούν τα 70, 80 και 90, δυνητικά θα μπορούσαν να ζήσουν μέχρι τα 110 αν παραμείνουν τυχεροί, δήλωσε ο ερευνητής Kenneth Wachter, του University of California, Berkeley.

Ο ερευνητής δήλωσε ότι τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι δεν υπάρχει σταθερό όριο στο προσδόκιμο επιβίωσης.

Η έρευνα έδειξε ότι άνθρωποι στην ηλικία των 110 είχαν τις ίδιες συνεχιζόμενες πιθανότητες επιβίωσης με όσους ήταν μεταξύ 105 και 109—πιθανότητα θνησιμότητας 50/50 εντός του έτους και εκτιμώμενο παραπάνω προσδόκιμο κατά 1,5 χρόνια.

Οι ερευνητές μελέτησαν 4.000 κατοίκους στην Ιταλία που έφτασαν στην ηλικία των 105 ετών μεταξύ 2009 και 2015.

Ανακάλυψαν ότι οι πιθανότητες επιβίωσης μειώνονται καθώς κάποιος φτάνει στη μέση και τρίτη ηλικία.

Για παράδειγμα, Ιταλίδες που έφτασαν στα 90 είχαν 15% πιθανότητες θανάτου εντός του έτους και αναμενόμενο επιπλέον προσδόκιμο 6 ετών κατά μέσον όρο.

Ωστόσο, αν κατάφερναν να φτάσουν τα 95 οι πιθανότητες θανάτου εντός έτους αυξάνονταν στο 24% και το προσδόκιμο επιβίωσης μειωνόταν σε 3,7 χρόνια.

Οι πιθανότητες επιβίωσης έφταναν σε πλατό όταν οι άνθρωποι ξεπερνούσαν τα 105.

Ο κίνδυνος θανάτου είναι πολύ υψηλός στα 105 χρόνια αλλά τον επόμενο χρόνο δεν είναι υψηλότερος, έδειξε η νέα έρευνα.

Το πλατό πιθανόν οφείλεται στη φυσική επιλογή και στην επίδραση των καλών γονιδίων και του υγιεινού τρόπου ζωής.

Η νέα έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science.

Science.