Εντοπίστηκε πιθανός παράγοντας για την έγκαιρη διάγνωση νευροεκφυλιστικών νόσων όπως το Alzheimer και η νόσος Πάρκινσον.

Ερευνητές του University of Basel ανακάλυψαν ότι η κυτοκίνη που είναι πρώιμος βιοδείκτης για λανθάνουσες νευροεκφυλιστικές νόσους προκαλείται από κυτταρικές αντιδράσεις στρες μετά από διαταραχές στα μιτοχόνδρια.

Δημοσίευσαν τα ευρήματα στο περιοδικό Cell Reports.

Τα ανθρώπινα κύτταρα, φυσιολογικά λειτουργούν με βάση τη συντονισμένη αλληλεπίδραση διαφορετικών κυτταρικών οργανιδίων.

Ωστόσο, βλάβη στην επικοινωνία μεταξύ αυτών των οργανιδίων θα οδηγήσει στην ενεργοποίηση αντίδρασης στρες για να διασφαλιστεί η επιβίωση των κυττάρων που έχουν επηρεαστεί.

Οι ερευνητές εξέτασαν την κατάσταση, στους νευρώνες.

Βλάβες στο επίπεδο των μιτοχονδρίων επηρεάζει επίσης τα γειτονικά οργανίδια. Η αντίδραση στρες οδηγεί στην απελευθέρωση του ινοβλαστικού αυξητικού παράγοντα 21 από νευρώνες με διαταραγμένα μιτοχόνδρια.

Η ίδια ουσία προκαλείται επίσης σε διάφορα μοντέλα νευροεκφυλιστικών διαταραχών πριν τον θάνατο των νευρώνων.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το FGF21 θα μπορούσε να είναι κατάλληλο ως βιοδείκτης για την προσυμπτωματική διάγνωση νευροεκφυλιστικών νόσων. Ωστόσο, σημείωσε ότι το παραπάνω μπορεί επίσης να παραχθεί από άλλους ιστούς και όργανα όπως το ήπαρ.

Για να αναλύσουν πώς ανακάμπτουν τα κύτταρα από διατροφικές ελλείψεις οι ερευνητές μέτρησαν τη σύνθεση πρωτεΐνης μετά τη διατροφική έλλειψη για 4 και 6 ώρες.

Cell Reports.