Τα ρομπότ μπορεί ενδεχομένως να κρατούν το κλειδί της επιτυχίας όσον αφορά παιδιά με αυτισμό.

Αυτό είναι το μήνυμα από πειραματική θεραπεία στο σπίτι, κατά την οποία αυτόνομα κοινωνικά ρομπότ ενθάρρυναν συμπεριφορές, όπως οπτική επαφή και αύξηση προσοχής ενώ έπαιζαν με 12 παιδιά με αυτισμό.

Η ηλικία των παιδιών ήταν μεταξύ 6 και 12 ετών.

Το πείραμα του Yale University ήταν το πρώτο που χρησιμοποίησε αυτόνομο ρομπότ στο σπίτι για θεραπεία αυτισμού, δήλωσε ο ερευνητής  Brian Scassellati.

Οι ερευνητές άφησαν τα ρομπότ στο σπίτι για ένα μήνα και όλες οι αποφάσεις για το τι να κάνουν, πόσο δύσκολο να κάνουν ένα πρόβλημα και πώς να κρατήσουν το παιδί απασχολημένο λαμβάνοντας από αυτά.

Το ρομπότ σχεδίαζε την πορεία λήψης αποφάσεων κατά τη διάρκεια των καθημερινών συνεδριών χρησιμοποιώντας software που αναπτύχθηκε για το πείραμα.

Σαν φροντιστής, το επιτραπέζιο ρομπότ, που συνοδεύεται από κάμερα και μόνιτορ, διηγούταν ιστορίες και καθοδηγούσε παιχνίδια αλληλεπίδρασης

Στις συμπεριφορές που έδειξε, περιλαμβάνονταν η εκμάθηση της άνετης οπτικής επαφής ή το να προσέχουν τα παιδιά άλλους κατά τη διάρκεια μιας συνομιλίας.

Ένα μήνα μετά τη ρομποτική εκπαίδευση, ερευνητές ανέλυσαν περισσότερες από 125 ώρες βίντεο των συνεδριών.

Διαπίστωσαν ότι τα παιδιά έδιναν μεγαλύτερη προσοχή κατά την αλληλεπίδραση με ενηλίκους- κέρδη που διήρκεσαν ακόμα και μετά το τέλος της εκπαίδευσης.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η αλληλεπίδραση ανθρώπου- ρομπότ έχει τη δυναμική να ενισχύσει αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων σε ορισμένες περιστάσεις.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science Robotics.

Science Robotics.
Photo: Brian Scassellati

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;