Η Kari D. Pilolla, του California Polytechnic State University στο San Luis Obispo, σημειώνει ότι δεν υπάρχει θαυματουργή δίαιτα, τρόφιμο, ουσία ή βιονεργό συστατικό που να στοχεύει το λίπος στην κοιλιά.

Ωστόσο, η φιλική προς την καρδιά διατροφή, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικός τρόπος μείωσής του, δήλωσε.

Το επιπλέον λίπος στην κοιλιά συχνά θεωρείται σιωπηλός δολοφόνος και έχει συνδεθεί με κινδύνους για την υγεία που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην επιδημία παχυσαρκίας, σημειώνει η Pilolla.

Ανεξάρτητα από το βάρος, η μεγαλύτερη περίμετρος μέσης αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη και μεταβολικού συνδρόμου.

Παρά τις μεθόδους που, όπως αναφέρεται μειώνουν το λίπος στην κοιλιά, η καθηγήτρια διευκρινίζει ότι υπάρχει έλλειψη επιστημονικών ενδείξεων που να τις στηρίζουν.

Συμβουλεύει όσους θέλουν να μειώσουν το λίπος στην κοιλιά τους να ακολουθήσουν διατροφή με βάση ενδείξεις ότι είναι φιλική προς την καρδιά, όπως η δίαιτα DASH, που αναπτύχθηκε από το National Institute on Aging.

Δίαιτες όπως αυτή, συνήθως αποτελούνται από άφθονα δημητριακά ολικής άλεσης, άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα και λαχανικά, καθώς και χαμηλά επίπεδα γαλακτοκομικών.

Σε επισκόπηση που δημοσιεύτηκε στο Health & Fitness Journal, η Pilolla συνιστά την υιοθέτηση προγράμματος απώλειας βάρους που περιλαμβάνει τέτοια διατροφή μαζί με τακτική άσκηση.