Επιστήμονες αναφέρουν ότι ανακάλυψαν τις πρώτες ενδείξεις ότι η στυτική δυσλειτουργία ενδεχομένως έχει γενετικό υπόβαθρο.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία εκατοντάδων χιλιάδων αντρών και ανακάλυψαν γονιδιακές ποικιλομορφίες σε συγκεκριμένο σημείο του ανθρώπινου γονιδιώματος κοντά στο γονίδιο SIM1 που συνδέεται σημαντικά με αυξημένο κίνδυνο στυτικής δυσλειτουργίας.

Ο Eric Jorgenson, του Kaiser Permanente Northernn California, δήλωσε ότι ο εντοπισμός της τοποθεσίας SIM1 ως παράγοντα κινδύνου στυτικής δυσλειτουργίας είναι σημαντικός επειδή παρέχει την απόδειξη που αναζητείτο από καιρό, ότι υπάρχει γενετικό συστατικό στη διαταραχή.

Πρόσθεσε, ότι ο εντοπισμός του πρώτου γενετικού παράγοντα κινδύνου για στυτική δυσλειτουργία είναι συναρπαστική ανακάλυψη, επειδή ανοίγει την πόρτα για έρευνες σε νέες θεραπείες με βάση τη γενετική.

Η στυτική δυσλειτουργία είναι συχνή κατάσταση σε άντρες μεγαλύτερης ηλικίας και συνδέεται με πολλά αίτια, όπως νευρολογικά, ορμονικά και αγγειακά. Υπάρχουν αγωγές που στοχεύουν αυτούς τους παράγοντες αλλά πολλοί άντρες δεν ανταποκρίνονται σε αυτές.

Γενετικοί παράγοντες εκτιμάται ότι παίζουν ρόλο σε περίπου το ένα τρίτο των περιστατικών  στυτικής δυσλειτουργίας, αλλά είναι η πρώτη φορά που ερευνητές συνέδεσαν συγκεκριμένη περιοχή του γονιδιώματος με τη διαταραχή.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Σύμφωνα με τον ερευνητή Dr. Hunter Wessells, του University of Washington School of Medicine, η  νέα έρευνα δείχνει προς νέα κατεύθυνση όσον αφορά την έρευνα στη στυτική δυσλειτουργία, που θα μπορούσε να βοηθήσει στον εντοπισμό άλλων σημαντικών γενετικών ποικιλομορφιών που προκαλούν τη νόσο και οδηγούν σε έρευνες για καλύτερη κατανόηση των ακριβών μηχανισμών με τους οποίους δρα.

Ελπίζει ότι αυτό θα μεταφραστεί σε καλύτερες αγωγές και στρατηγικές πρόληψης για τους άντρες και τις συντρόφους τους, που συχνά υποφέρουν σιωπηλά από την πάθηση.

ΗΠΑ: Δεύτερη μεταμόσχευση νεφρού γενετικά τροποποιημένου χοίρου σε ασθενή