Ερευνητές ανακάλυψαν τρόπο να παρακολουθούν τι κάνει ο εγκέφαλος όταν οι σκέψεις αρχίζουν την περιπλάνηση.

Με χρήση ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος για να μετρήσουν την εγκεφαλική δραστηριότητα 24 συμμετεχόντων  όταν έκαναν ασχολίες με  αδιάφορη προσοχή, εντόπισαν εγκεφαλικά σήματα που συνδέονται με τον εγκέφαλο που ονειροπολεί.

Ανακάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν αυξημένα κύματα άλφα στον προμετωπιαίο φλοιό όταν οι σκέψεις τους πηδούσαν από το ένα θέμα στο άλλο.

Τα κύματα άλφα είναι αργοί εγκεφαλικοί ρυθμοί με συχνότητα από 9 έως 14 κύκλους το δευτερόλεπτο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα δίνουν ηλεκτροφυσιολογική υπογραφή της αυθόρμητης σκέψης.

Ανακάλυψαν επίσης ότι οι συμμετέχοντες είχαν πιο ασθενή εγκεφαλικά σήματα, γνωστά ως P3 στο βρεγματικό φλοιό όταν δεν έδιναν σημασία στην ασχολία που έκαναν.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Ο ερευνητής Robert Knight, του California, Berkeley, δήλωσε ότι για πρώτη φορά έχουμε νευροφυσιολογική ένδειξη που διαχωρίζει τα διαφορετικά μοτίβα σκέψης, επιτρέποντας να κατανοήσουμε τις ποικιλίες της σκέψης που είναι στον επίκεντρο της νόησης και να συγκρίνουμε μεταξύ υγιούς και αποδιοργανωμένης σκέψης.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι το να αποκλείουμε τον εξωτερικό κόσμο και να αφήνουμε τις σκέψεις να ρέουν ελεύθερα και δημιουργικά, είναι αναγκαίο για να προάγουμε τη χαλάρωση και εξερεύνηση του εγκεφάλου σύμφωνα με τους ερευνητές.

O Zachary Irving, του University of Virginia, δήλωσε ότι αν κάποιος εστιάζει συνέχεια στους στόχους του μπορεί να χάσει σημαντικές πληροφορίες. Και έτσι οι συνειρμοί που περιστασιακά δημιουργούν αναμνήσεις και φανταστικές εμπειρίες, μπορούν να τον οδηγήσουν σε νέες ιδέες και διορατικότητα.

Η Alison Gopnik του UC Berkeley, δήλωσε ότι ο εγκέφαλος των μωρών και των μικρών παιδιών φαίνεται να περιπλανιέται συνεχώς και η ερευνητική ομάδα αναρωτήθηκε σε τι λειτουργίες θα μπορούσε να χρησιμεύει αυτό.

Πρόσθεσε, ότι η νέα έρευνα υποδεικνύει ότι η περιπλάνηση του νου είναι το ίδιο θετικό χαρακτηριστικό της νόησης με το τέχνασμα, και εξηγεί κάτι που όλοι κάνουμε.