Ο τακτικός απογευματινός σύντομος ύπνος μπορεί ενδεχομένως να συνδέεται με καλύτερη πνευματική  ευστροφία, αναφέρει έρευνα που δημοσιεύτηκε στο General Psychiatry.

Φαίνεται πως ο σύντομος ύπνος συνδέεται με καλύτερη επίγνωση θέσης, λεκτική ευχέρεια και μνήμη, έδειξαν ευρήματα.

Καθώς οι άνθρωποι μεγαλώνουν, οι συνήθειες ύπνου αλλάζουν και ο απογευματινός σύντομος ύπνος γίνεται πιο συχνός.

Έρευνες που δημοσιεύτηκαν έως σήμερα δεν είναι καταληκτικές σχετικά με το αν ο απογευματινός σύντομος ύπνος θα μπορούσε να προφυλάξει ηλικιωμένους από τη νοητική εξασθένηση και την άνοια  ή αν πρόκειται για άνοια.

Οι ερευνητές εξέτασαν αυτό περαιτέρω σε 2.214 φαινομενικά υγιείς ανθρώπους, ηλικίας τουλάχιστον 60 ετών, οι οποίοι κατοικούσαν σε μεγάλες πόλεις στην Κίνα.

Συνολικά 1.534 κοιμόνταν τακτικά το απόγευμα και  680 όχι. Όλοι πέρασαν από εξετάσεις υγείας και αξιολόγηση νοητικών ικανοτήτων και εξετάστηκαν και για άνοια.

Η μέση διάρκεια νυχτερινού ύπνου ήταν περίπου 6,5 ώρες στις 2 ομάδες.

Ως απογευματινός σύντομος ύπνος χαρακτηρίστηκαν περίοδοι τουλάχιστον 5 συνεχόμενων λεπτών ύπνου ή όχι πάνω από 2 ώρες, και μετά το γεύμα. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν πόσο συχνά κοιμόνταν μέσα στην εβδομάδα-από μια φορά την εβδομάδα έως κάθε μέρα.

Τα σκορ των τεστ νοητικής απόδοσης  (MMSE) ήταν σημαντικά υψηλότερο σε όσους κοιμόνταν το απόγευμα και φάνηκαν σημαντικές διαφορές στην επίγνωση θέσης, τη μνήμη και τη  ευχέρεια.

Πρόκειται για έρευνα παρατήρησης και δεν  μπορεί να αποδειχτεί αιτιατή σχέση.