Ερευνητές της Mayo Clinic, του Saint Louis University School of Medicine και του Washington University School of Medicine, ανακάλυψαν ενδείξεις ότι άνθρωποι που καταναλώνουν  κορεσμένα λιπαρά μπορεί ενδεχομένως να έχουν λιγότερα συμπτώματα αν εμφανίσουν παγκρεατίτιδα. Στη νέα έρευνα, οι επιστήμονες εστίασαν στη σχέση μεταξύ παγκρεατίτιδας και κατανάλωσης λιπαρών- είτε κορεσμένων είτε ακόρεστων.

Για να μάθουν περισσότερα για τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης διαφορετικών ειδών λιπαρών και της παγκρεατίτιδας, οι ερευνητές  μελέτησαν στοιχεία από 20 κλινικές μελέτες σε 11 χώρες, όπου είχε παρακολουθηθεί σε παχύσαρκους ασθενείς η κατανάλωση λιπαρών.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ασθενείς που ακολουθούσαν διατροφή με πολλά κορεσμένα λιπαρά και που εμφάνισαν παγκρεατίτιδα είχαν λιγότερο σοβαρά συμπτώματα σε σχέση με ασθενείς που κατανάλωναν περισσότερα ακόρεστα λιπαρά.

Στη συνέχεια οι ερευνητές πραγματοποίησαν πειράματα με ποντικούς. Έδωσαν σε ορισμένους διατροφή με πολλά κορεσμένα λιπαρά και σε άλλους ακόρεστα και στη συνέχεια προκάλεσαν παγκρεατίτιδα σε όλους.

Ανακάλυψαν ότι οι ποντικοί με τα κορεσμένα λιπαρά είχαν λιγότερο σοβαρά συμπτώματα. Εξετάζοντας πιο στενά, ανακάλυψαν ότι τα κορεσμένα λιπαρά δεν αλληλεπιδρούν πολύ καλά με την παγκρεατική λιπάση  που οδηγεί σε λιγότερη παραγωγή μη εστεροποιημένων λιπαρών οξέων μακράς αλυσίδας και μειώνει τα συμπτώματα της πάθησης.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science Advances,