Η υπογεννητικότητα αλλά και η αύξηση του  μητρικού θηλασμού, είτε λόγω των γενικότερων οικονομικών συνθηκών είτε λόγω της προώθησής του ως αναντικατάστατου για τα οφέλη που προσφέρει στο βρέφος, έχουν περιορίσει την αγορά του γάλακτος σε σκόνη. 

Βεβαίως στην εξέλιξη της μείωσης έχουν συμβάλει και τα διατροφικά -παγκόσμια- σκάνδαλα που έχουν σημειωθεί στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά και η εντονότερη παρουσία των νέων καναλιών διάθεσης, πέραν του παραδοσιακού που παραμένει το φαρμακείο, όπως είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα, προσφέροντας τα προϊόντα με μειωμένες τιμές έως και 20%.


Την ίδια στιγμή, επιχειρηματικά εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα μία αυξημένη κινητικότητα από πλευράς των εταιρειών, με παράγοντες να υποστηρίζουν ότι αναμένονται από την μία επαναλανσαρίσματα ολόκληρων προϊοντικών σειρών με στόχο την ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή και από την άλλη σήματα να αλλάζουν χέρια αποκτώντας νέους αντιπροσώπους. Ήδη πραγματοποιήθηκε μία τέτοια νέα συμφωνία από πολυεθνική που άλλαξε διανομέα, ενώ από την άλλη, ελληνική φαρμακοβιομηχανία που αντιπροσωπεύει οίκο του εξωτερικού με βρεφικό γάλα αποφάσισε να αποσυρθεί. Όπως λέγεται, οι οικονομικές συνθήκες αναμφίβολα δεν ευνοούν την συγκεκριμένη αγορά, όμως από την άλλη δεν πρέπει να μας διαφεύγει η "ευκολία" που προσφέρει στην εργαζόμενη γυναίκα.

Σύμφωνα λοιπόν με αποκλειστικά στοιχεία, το σύνολο της αγοράς γάλακτος σε σκόνη την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2018 διαμορφώθηκε στα 36 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 7,1% από την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Στο πλαίσιο του συνόλου της αγοράς, τα μερίδια των παικτών διαμορφώθηκαν ως εξής:

1ος παίκτης (πολυεθνική) 23,3%

2ος παίκτης (πολυεθνική) 19,2% 

3ος παίκτης (πολυεθνική) 15,7%

4ος παίκτης (πολυεθνική) 14,5% 
5ος παίκτης (ελληνική) 11%.

Παραδοσιακό κανάλι

Το κύμα των αναταράξεων φαίνεται ότι έχει πλήξει κατά κύριο λόγο τον χώρο του φαρμακείου. Το οποίο, αν και στη διάθεση των συγκεκριμένων προϊόντων παραμένει ο βασικός προμηθευτής του καταναλωτή, το μερίδιό του έναντι λοιπών καναλιών μειώνεται. Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2018 το μέγεθος στα φαρμακεία ανήλθε στα 19 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας μείωση κατά 19,8% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2017. Στο σύνολο  της αγοράς, το μερίδιο του pharmacy channel διαμορφώθηκε σε 52% από 61% αντίστοιχα (7μηνο 2018).

1ος παίκτης (πολυεθνική) 30%

2ος παίκτης (πολυεθνική) 14,5%

3ος παίκτης 11,3% 

4ος παίκτης 9%.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
ΠΟΥ: Εντοπίστηκε ιός γρίπης των πτηνών σε αγελαδινό γάλα
Δεκάδες μεταλλάξεις του ιού της Covid σε άντρα που νοσούσε από κορωνοϊό για 1,5 χρόνο
Επίσκεψη Γεωργιάδη σε υγειονομικές μονάδες σε Κοζάνη και Φλώρινα