Toy Σταμάτη Ζησίμου


Μέσα από την αύξηση των εξαγωγών επιδιώκει να ενισχύσει τη θέση της η «Elbisco», η οποία είδε το 2017 τον κύκλο εργασιών της να συρρικνώνεται κατά 3 εκατ. ευρώ (-2,6%). Η ενίσχυση των εξωστρέφειας μπορεί να τροφοδοτηθεί από τις επιπλέον παραγωγικές δυνατότητες που προσδίδει η νέα επένδυση στο εργοστάσιο της Χαλκίδας.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της «Elbisco» o ενοποιημένος κύκλος εργασιών για τη χρήση 2017 διαμορφώθηκε στα 110,4 εκατ. ευρώ, έναντι 113,4 εκατ. ευρώ το 2016. Το ποσοστό του μικτού περιθωρίου κέρδους του ομίλου μειώθηκε στο 37,49%, έναντι 38,58% το 2016, με την εξέλιξη αυτή να αποδίδεται από την εταιρεία στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που εξελίχθηκε σε επίπεδο τιμών και την αύξηση των προσφορών κυρίως στην κατηγορία του ψωμιού. Στα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου κατά τη χρήση 2017, καταγράφεται η μείωση των ζημιών στα 2,7 εκατ. ευρώ, έναντι 3,9 εκατ. ευρώ το 2016. Παράλληλα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κινήθηκαν ανοδικά και διαμορφώθηκαν στα 7,52 εκατ. ευρώ έναντι 5,85 εκατ. ευρώ το 2016, (συν 28,6%).

Στις 31.12.2017 ο όμιλος βαρυνόταν με συνολικές τραπεζικές υποχρεώσεις ύψους 48,04 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 3,79 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2016.

Εν αντιθέσει με τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, αυξητικά κινήθηκαν για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια τα μεγέθη της θυγατρική «Zito Luks» που εδρεύει στα Σκόπια. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 18,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κυρίως μέσω προϊόντων προστιθέμενης αξίας στις κατηγορίες του ψωμιού και του μπισκότου και το μικτό κέρδος αντίστοιχα βελτιώθηκε κατά 1%. Μάλιστα εμφάνισε θετικά αποτελέσματα προ φόρων της τάξεως των 33.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της «Elbisco» η νέα παραγωγική γραμμή στη Χαλκίδα που τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Απρίλιο, θα δημιουργήσει σημαντικέςπροοπτικές ανάπτυξης, οι οποίες θα προέλθουν από την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της φρυγανιάς κατά περίπου 40%. Οι πρόσθετες ποσότητες παραγωγής προγραμματίζεται να κατευθυνθούν σε εξαγωγές, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες συνεργασίας διεθνώς.

Σημειώνεται ότι η εταιρία έχει ήδη παρουσία σε περισσότερες από 20 αγορές, με πωλήσεις που εκπροσωπούν το 10% του συνόλου του κύκλου εργασιών στις κατηγορίες των μπισκότων, αλμυρών κράκερ και φρυγανιάς.

Πηγές:
euro2day.gr

Ειδήσεις υγείας σήμερα
"Τουρισμός" υποβοηθούμενης αυτοκτονίας στις ΗΠΑ
Προκαλεί ΔΕΠΥ και αυτισμό η παρακεταμόλη στην εγκυμοσύνη; [μελέτη]
Στον ορίζοντα εξέταση αίματος για την έγκαιρη διάγνωση της πολλαπλής σκλήρυνσης