Σύμφωνα με την έρευνα της Euromonitor International, οι παγκόσμιες πωλήσεις των καταναλωτικών προϊόντων για την υγεία ανήλθαν στα 217 δισ. δολ  το 2016 και η προοπτική είναι να φτάσουν τα 290 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2020. Το 2016 τα OTC αντιπροσώπευαν το 45% του παγκόσμιου μεριδίου των εσόδων της βιομηχανίας υγείας.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 2016 οι Ηνωμένες Πολιτείες κυριάρχησαν στον παγκόσμιο κλάδο υγείας των καταναλωτικών προϊόντων, αντιπροσωπεύοντας έσοδα ύψους 67 δισ. δολ. καταλαμβάνοντας παγκόσμιο μερίδιο ύψους 31%. Οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ιαπωνία, η Γερμανία και η Ιταλία συγκέντρωσαν συνολικό μερίδιο αγοράς της τάξεως του 61%. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην έρευνα, η Νότια Κορέα, η Γαλλία, η Ινδία και το Μεξικό θεωρούνται ως οι πιο ελπιδοφόρες αγορές για επέκταση των πωλήσεων έως το 2020.

1) Johnson & Johnson Inc.

Η Johnson & Johnson (J & J) είναι κορυφαία εταιρία στον τομέα της φαρμακευτικής και της καταναλωτικής βιομηχανίας και ασχολείται με την έρευνα, την ανάπτυξη, την κατασκευή και την πώληση φαρμακευτικών προϊόντων, ιατρικών συσκευών και προϊόντων για την υγεία των καταναλωτών. Το 2017, τα έσοδα από τον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων ήταν 13602 εκατ. δολ. και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν 18,6%, έναντι 18,3% το 2016. Η αύξηση οφείλεται σε υψηλότερα κέρδη από την πώληση του COMPEED το 2017. Αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις υψηλότερες πωλήσεις και τα διοικητικά έξοδα.

2) GlaxoSmithKiline Plc

Ο κύκλος εργασιών της πολυεθνικής από τα καταναλωτικά προϊόντα διαμορφώθηκε στα 10462,5 εκατ. δολ. αντιπροσωπεύοντας το 26% του κύκλου εργασιών του ομίλου και αυξήθηκε κατά 8%.  Τα έσοδα προήλθαν από την ισχυρή απόδοση των εμπορικών σημάτων στην στοματική υγιεινή.

3) Amway Corp.

Η Amway είναι ηγέτης στον τομέα των άμεσων πωλήσεων με δραστηριότητες σε περισσότερες από 100 χώρες. Το 2017, η εταιρεία δημιούργησε έσοδα ύψους 8600 εκατ. δολ. Τα κορυφαία της είναι μια βιταμίνη, τα διαιτητικά συμπληρώματα, η περιποίηση επιδερμίδα, τα ενεργειακά ποτά κ.λπ.

4) Procter & Gamble Co

Η εταιρεία Procter & Gamble (P & G) διατηρεί ένα δυνατό χαρτοφυλάκιο προϊόντων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων είδη για τα μαλλιά, το δέρμα, το πρόσωπο, την στοματική υγιεινή που απευθύνονται σε όλη την οικογένεια. Το 2017, πραγματοποίησε έσοδα ύψους 7513 εκατ. δολαρίων. Οι πωλήσεις της εταιρείας εκτός της Αμερικής υποστηρίζονται από την PGT Healthcare, που είναι μια κοινοπραξία με την Teva Pharmaceuticals Ltd.

5) Bayer AG

Ο τομέας των καταναλωτικών προϊόντων της Bayer περιλαμβάνει παραφάρμακα, ιατρικά προϊόντα και καλλυντικά για το δέρμα, συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα για τις αλλεργίες, την προστασία από τον ήλιο κ.λπ. Το 2017, η εταιρεία πραγματοποίησε έσοδα ύψους 7034,4 εκατ. δολαρίων από τα καταναλωτικά προϊόντα, τα οποία ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών της. 

6) Reckitt Benckiser Group Plc

Η Reckitt Benckiser Group plc κατασκευάζει, εμπορεύεται και πωλεί προϊόντα υγείας, υγιεινής και οικιακής χρήσης. Η εταιρεία προσφέρει προϊόντα ευεξίας, είδη για την φροντίδα των ποδιών, βιταμίνες και  συμπληρώματα. Πέρυσι, πραγματοποίησε έσοδα ύψους 6871,5 εκατ. δολαρίων. Ο συνδυασμός στρατηγικής οργανικής ανάπτυξης και εξαγορών έχει δημιουργήσει σημαντική ανάπτυξη για την εταιρεία. Στις 10 Φεβρουαρίου 2017, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει υπογράψει συμφωνία για την εξαγορά της Mead Johnson έναντι 16,6 δισ. δολαρίων σε μετρητά.

7) Sanofi

Η Sanofi είναι μια γαλλική φαρμακευτική εταιρεία που ασχολείται με την έρευνα, την ανάπτυξη, την κατασκευή και την εμπορία θεραπευτικών λύσεων.  Το 2017, η εταιρεία πραγματοποίησε έσοδα ύψους 4832 εκατ. δολαρίων από τον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων. Την 1η Ιανουαρίου 2017, η Sanofi ολοκλήρωσε τη συναλλαγή εξαγοράς των επιχειρήσεων CHC της Boehringer Ingelheim (BI) στις περισσότερες αγορές, γεγονός που  ενίσχυσε τη γεωγραφική της παρουσία. Η συμφωνία ενίσχυσε τη θέση της Sanofi σε τέσσερις στρατηγικές κατηγορίες: αλλεργία, βήχα και κρυολόγημα, πόνο, πεπτικό, και θρεπτικά συστατικά.

8) Herbalife Ltd

Η Herbalife Nutrition αναπτύσσεται μέσω ενός δικτύου ανεξάρτητων μελών. Πέρυσι τα έσοδά της από τα καταναλωτικά προϊόντα ανήλθαν στα 4427 εκατ. δολ. Τα έσοδα που προέρχονται από τα verticals και περιλαμβάνουν τη διαχείριση βάρους αντιπροσώπευσαν το 64,2%. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 94 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι δέκα πρώτες χώρες παγκοσμίως αντιπροσώπευαν περίπου το 71,8% των συνολικών παγκόσμιων εσόδων.

9) Pfizer Inc

Η Pfizer είναι μια φαρμακευτική εταιρεία που ασχολείται με την ευεξία, την πρόληψη και τη θεραπεία ασθενειών σε ένα ευρύ φάσμα θεραπειών.  Το 2017, η εταιρεία δημιούργησε έσοδα ύψους 3472 εκατομμυρίων δολαρίων από τον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων.  Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα της Pfizer για τη διαχείριση του πόνου, την αναπνευστική και την πεπτική υγεία και τα προϊόντα διατροφής και προσωπικής φροντίδας διατίθενται  σε περισσότερες από 90 χώρες.

10)  Nature's Bounty Co

Η Nature's Bounty Co. κατασκευάζει, εμπορεύεται, διανέμει και πωλεί βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, συμπληρώματα διατροφής, βότανα, τρόφιμα ειδικά σχεδιασμένα για αθλητές. Το 2017, η εταιρεία πραγματοποίησε έσοδα ύψους 3342 εκατ. δολαρίων. Το 2017,  η KKR αγόρασε πλειοψηφικό μερίδιο στην εταιρεία, ενώ ο όμιλος The Carlyle διατηρεί μειοψηφικό μερίδιο.

 

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Συνάντηση ΕΟΠΥΥ με Ελληνικό Σύλλογο Θαλασσαιμίας
Πότε σταματούν να μεγαλώνουν τα πόδια
Δήλωση Γεωργιάδη κατά την είσοδό του στο Άτυπο Συμβούλιο υπουργών Υγείας