"Ανακαλύψαμε πως όσοι κοιμούνται αργά και ξυπνούν αργά έχουν την τάση να καθυστερούν τα γεύματα της ημέρας και να υιοθετούν λιγότερο ευνοϊκές συνήθειες σε ό,τι αφορά την πρόσληψη σουκρόζης, λίπους και κορεσμένων λιπαρών το βράδυ", δήλωσε ο κύριος ερευνητής Mirkka Maukonen, από το National Institute for Health and Welfare στο Ελσίνκι. Η σουκρόζη είναι ένας είδος σακχάρου.

Η έρευνα έγινε σε σχεδόν 1.900 Φινλανδούς ηλικίας από 25-74 ετών, που συμπλήρωσαν 48ωρα ερωτηματολόγια διατροφής, στα οποία ανέφεραν αναλυτικά τις θερμίδες, τους υδατάνθρακες, τα σάκχαρα, τις φυτικές ίνες, τις πρωτεΐνες, τα λιπαρά, τα κορεσμένα λιπαρά και το αλκοόλ που κατανάλωναν.

Κατέγραψαν επίσης τις ώρες των γευμάτων τους στη διάρκεια καθημερινών ημερών και του Σαββατοκύριακου.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στο περιοδικό Obesity, ανακάλυψαν πως όσοι κοιμόντουσαν και ξυπνούσαν αργά είχαν λιγότερη φυσική δραστηριότητα, περισσότερες δυσκολίες στον ύπνο και αυξημένη πιθανότητα να καπνίζουν.

Σε επίπεδο διατροφής, έτρωγαν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες με τους συμμετέχοντες που έμπαιναν νωρίς για ύπνο και ξυπνούσαν νωρίς το επόμενο πρωί, αλλά κατανάλωναν 4% λιγότερες θερμίδες πριν από τις 10 το πρωί και είχαν λιγότερη ενέργεια το απόγευμα.

Είχαν επίσης αυξημένη κατανάλωση ζάχαρης, ειδικά το πρωί και μετά τις 8 το βράδυ. Το βράδυ είχαν επίσης τάση προς τα λίπη και τα κορεσμένα λιπαρά, ενώ τα Σαββατοκύριακα εντείνονταν οι διατροφικές διαφορές ανάμεσα στις δύο ομάδες.

Πάντως αυτό δεν σημαίνει πως όποιος μπαίνει για ύπνο τις πρώτες πρωινές ώρες είναι καταδικασμένος να γίνει παχύσαρκος, διευκρίνισε ο Maukonen. Όπως εξήγησε η έρευνα έδειξε ότι υπάρχει συσχέτιση και όχι άμεση σχέση αιτίας-αποτελέσματος.

"Είτε κάποιος κοιμάται και ξυπνάει νωρίς είτε όχι, η συνήθειά του καθορίζεται από τα γονίδιά του κατά 50% και το υπόλοιπο είναι θέμα επιλογής" είπε. "Επομένως έχει το περιθώριο να ζήσει με βάση το βιολογικό ρολόι του, χωρίς να υπονομεύσει την υγεία του".

Πηγές: Obesity