Τα ευρήματα νέας μελέτης δείχνουν πως το ογκογονίδιο Bcl-3 οδηγεί σε χρόνιες εντερικές παθήσεις και οδηγεί το ανοσοποιητικό σύστημα εκτός ισορροπίας.

Η μελέτη έδειξε ότι οι χρόνιες εντερικές διαταραχές, όπως η ελκώδης κολίτιδα και η νόσος του Crohn, προκαλούνται από το αμυντικό σύστημα του οργανισμού.

Οι πάσχοντες εμφανίζουν συχνά επεισοδιακά συμπτώματα όπως κοιλιακό άλγος, κράμπες και διάρροια.

Οι ερευνητές προσπαθούν ακόμη να εντοπίσουν τις ακριβείς υποκείμενες πηγές αυτών των προβλημάτων.

“Με τη βοήθεια των συνεργατών μας, μπορέσαμε να αποδείξουμε ότι το επίπεδο της πρωτεΐνης Bcl-3, που παίζει επίσης ρόλο στην ανάπτυξη διαφόρων καρκινικών ασθενειών, είναι αυξημένο στην εντερική οδό των ασθενών με κολίτιδα και είναι πράγματι ένα προκαλώντας την ασθένεια”, σχολίασε η δρ Nadine Hovelmeyer, επικεφαλής της ομάδας εργασίας στο Ινστιτούτο Μοριακής Ιατρικής του Mainz.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το Bcl-3 αναπτύσσει την επίδρασή του στην εντερική υγεία μέσω αλληλεπίδρασης με τα λεγόμενα ρυθμιστικά Τ-κύτταρα (Tregs).

Κύριο καθήκον τους είναι να αποτρέψουν την υπερβολική αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος και να αναπτύξουν ένα επίπεδο ανοχής στο σώμα που εξυπηρετούν.

"Μπορέσαμε να αποδείξουμε ότι το Bcl-3 καταστέλλει την ενεργοποίηση των Tregs εμποδίζοντας την ανάγνωση των απαραίτητων γονιδίων. Το Bcl-3 αλληλεπιδρά με τον μεταγραφικό παράγοντα ρ50, ο οποίος είναι κατά τα άλλα υπεύθυνος για την ενεργοποίηση και τον εμποδίζει", δήλωσε ο δρ. Elke Glasmacher, επικεφαλής της ομάδας στο Ινστιτούτο για τον διαβήτη και την παχυσαρκία στο Μόναχο.

Φλεγμονές

Η δρ Sonja Reissig, επικεφαλής συγγραφέας του ερευνητικού συνεργάτη στο Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο του Mainz, σημείωσε:

"Τα ρυθμιστικά Τ-κύτταρα παραμένουν παθητικά, το ανοσοποιητικό σύστημα δεν ρυθμίζεται πλέον και αρχίζουν να λαμβάνουν χώρα φλεγμονώδεις διεργασίες.

Τα μοντέλα έχουν αποκαλύψει ότι οι αυξημένες ποσότητες Bcl-3 προκαλούν ορισμένα κύτταρα να μεταναστεύουν στα έντερα, όπου προκαλούν μια σοβαρή φλεγμονώδη αντίδραση”.

Ο δρ Hovelmeyer κατέληξε λέγοντας πως τα αποτελέσματα αποτελούν σημαντική συμβολή στην κατανόηση της χρόνιας φλεγμονής του εντέρου και ελπίζουμε ότι μακροπρόθεσμα θα μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε πτυχές που μπορούμε να στοχεύσουμε με νέες θεραπείες.

Ο καθηγητής Ari Waisman, διευθυντής του Ινστιτούτου Μοριακής Ιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Mainz, δήλωσε: "Σήμερα, επικεντρώνεται στην αναζήτηση νέων δραστικών παραγόντων που θα αποτρέψουν την αλληλεπίδραση μεταξύ Bcl-3 και p50”.

Journal Nature Communications

Τα φάρμακα παρασκευάζονται για ασθενείς, όχι για αποθέματα
Θέλουμε να μας πει το DNA μας από τι μπορούμε να αρρωστήσουμε;
Πώς το ήπαρ βοηθά ορισμένους καρκινικούς όγκους να αντιστέκονται [μελέτη]