Όσοι έχουν παλέψει κάποια στιγμή με αιμορροΐδες, γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν υπάρχει ανάγκη να μιλήσουν με τον γιατρό τους. Οι καλύτεροι τρόποι αντιμετώπισής τους μπορούν να γίνουν στο σπίτι. Πολλές από αυτές τις συμβουλές θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε την δυσκοιλιότητα και να ανακουφιστείτε την ίδια στιγμή, μπορεί να προλάβουν τον σχηματισμό των αιμορροΐδων.

Πώς να σταματήσουμε τον πόνο και την φαγούρα;

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο, για περίπου 15 λεπτά, για να χαλαρώσετε. Καθαρίστε την περιοχή με σαπούνι χωρίς άρωμα, και χωρίς να τρίβετε έντονα. Για να στεγνώσετε, χρησιμοποιήστε πολύ απαλά μια πετσέτα. Μπορείτε να προμηθευτείτε κρέμες και αλοιφές, που δεν χρειάζονται συνταγή, και θα σας ανακουφίσουν από τα συμπτώματα αποτελεσματικά. Προσέξτε να μην χρησιμοποιείτε αλοιφές που περιέχουν υδροκορτιζόνη για περισσότερο από μία εβδομάδα, εκτός κι αν σας το πει ο γιατρός σας.

Εναλλακτικά, μία καλή λύση μπορεί να είναι ο πάγος, ο οποίος θα ηρεμήσει το πρήξιμο και την φαγούρα στην περιοχή. Τα απλά, μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα μπορούν να σας ανακουφίσουν προσωρινά. Επιλέξτε βαμβακερά εσώρουχα, ώστε να αερίζεται η περιοχή και να μην συσσωρεύεται περιττή υγρασία, που θα επιδεινώσει την κατάσταση. Και, φυσικά, μην ξύνεστε.

Οι καλές συνήθειες της τουαλέτας

Μην κάθεστε πάρα πολλή ώρα στην τουαλέτα. Αν δεν καταφέρετε να ενεργηθείτε έπειτα από λίγα λεπτά, μην πιέζετε τον εαυτό σας. Προσπαθήστε να έχετε ρουτίνα, και να πηγαίνετε στην τουαλέτα την ίδια ώρα κάθε μέρα. Χρησιμοποιήστε υγρά μαντιλάκια, που είναι πιο απαλά από το χαρτί τουαλέτας.

Αν νιώσετε την ανάγκη να πάτε τουαλέτα, μην κρατηθείτε, καθώς αυτό θα προκαλέσει ακόμα περισσότερο πόνο και πίεση. Δοκιμάστε να τοποθετήσετε ένα μικρό σκαμνάκι μπροστά από την τουαλέτα, ώστε να τοποθετείτε τα πόδια σας πάνω—με το να σηκώνετε τα γόνατά σας, μπορεί να ενεργηθείτε πιο εύκολα.

Πώς να βελτιώσουμε την κατάσταση;

Καταναλώστε περισσότερες φυτικές ίνες. Θα βοηθήσουν πάρα πολύ στην διαδικασία της πέψης και θα είναι πιο εύκολο να πάτε στην τουαλέτα. Γεμίστε την διατροφή σας με φρέσκα φρούτα και λαχανικά, φασόλια και προϊόντα ολικής άλεσης. Πίνετε πολλά υγρά, καθώς παίζουν εξίσου μεγάλο ρόλο στο πόσο εύκολα θα μπορείτε να ενεργηθείτε. Το νερό είναι - προφανώς - η καλύτερη επιλογή, ενώ ο καφές (ειδικά σε μεγάλες δόσεις) μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Ο χυμός δαμάσκηνου είναι φυσικό καθαρτικό, άρα μπορεί να σας βοηθήσει.

Προσπαθήστε να γυμνάζεστε τακτικά. Ακόμα και το καθημερινό περπάτημα θα σας κάνει καλό. Κάθε φορά που είστε στην τουαλέτα, μην ξεχνάτε να αναπνέετε κανονικά, και να μην κρατάτε την αναπνοή σας, καθώς αυτό μπορεί να επιδεινώσει τις αιμορροΐδες σας. Όταν κάθεστε, προσπαθήστε να αποφεύγετε τις σκληρές επιφάνειες, και φροντίστε να σηκώνεστε για λίγο κάθε ώρα και να περπατάτε για μερικά λεπτά.