Είναι οι Αυγουστιάτικες διακοπές η λύση στις ψυχολογικές και σωματικές δυσκολίες; Το ερώτημα τίθεται σε μια εποχή που η κατάθλιψη έχει αύξηση 35% , οι αγχώδεις διαγνώσεις ‘μπαίνουν’ όλο και πιο συχνά, το burn out καραδοκεί. Πώς μπορείς να δώσεις μια συμβουλή για διακοπές όταν ο κόσμος δεν έχει χρήματα να πάει διακοπές; Το πρόβλημα είναι διπλό: και περισσότερη ψυχική φόρτιση και λιγότερα εφόδια για να αποφορτιστεί κανείς, να αποδράσει.

Η λέξη Διακοπές, μπορεί να μην είναι πλέον συνώνυμη με τη λέξη απόδραση. Αυτός ο Αύγουστος δεν είναι σαν τους άλλους ή όπως τον έχουμε φτιάξει σαν προσδοκία στο μυαλό μας. Το 2009 λόγω οικονομικής δυσκολίας 2 στους 6 δεν πήγανε διακοπές, ενώ τώρα το 2013 το ποσοστό είναι 1στους 2! Και αυτό το ποσοστό δεν αφορά μόνο εμάς, μειώσεις στις διακοπές τους έκαναν και οι Ιταλοί και οι Γάλλοι.

Είμαστε αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα, που αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να μάθουμε νέες δεξιότητες, χρειάζεται αποδοχή του προβλήματος και προσαρμογή! Αν δεν μπορούμε λοιπόν να αποδράσουμε πρέπει να κάνουμε αυτό που λέει η ετοιμολογία της λέξης Διακοπές, να Δια-κόψουμε! Αν μείνουμε σπίτι δεν πρέπει να κάνουμε τίποτα από ότι κάναμε τους άλλους μήνες. Το κυριότερο που πρέπει να γίνει πριν ακολουθήσουμε συμβουλές και συμπεριφοριστικές λύσεις είναι να πείσουμε τον εαυτό μας να σκεφτεί με έναν εναλλακτικό τρόπο επιλογών και όχι να θρηνούμε αυτό που δεν μπορούμε πια να έχουμε.

Στόχος είναι να κερδίσουμε όλα τα οφέλη των διακοπών για τον οργανισμό, ακόμα και αν δεν φύγουμε σε κάποιο προορισμό. 6 συμπεριφοριστικά βήματα αλλαγών για να φύγει το μυαλό σας αλλού ακόμα και αν εσείς είσαστε εδώ!

Βγάζουμε το ρολόι. Επιτρέπουμε στον εαυτό μας να λειτουργούμε χωρίς πρόγραμμα και χρονικά όρια.

Κάνουμε στο χρόνο αυτό πράγματα για εμάς. Παλιές δραστηριότητες που αφήσαμε ή ψάχνουμε να δοκιμάσουμε κάτι νέο που δεν έχουμε κάνει ποτέ. Να διαβάσουμε, να κάνουμε ένα άθλημα, να ευχαριστηθούμε ένα νέο φαγητό με ένα ποτήρι κρασί.

Κάνουμε μπάνια στη θάλασσα με μονοήμερες αποδράσεις που δεν χρειάζεται να είναι κάθε μέρα ίδιες. Η εναλλαγή τοπίου ξεκουράζει το μάτι και τον εγκέφαλό μας και δεν παράγει στρες. Ο ήλιος , η ανεμελιά της παραλίας, το ιώδιο της θάλασσας είναι ευεργετικά για το νευρικό μας σύστημα και τονώνουν το ανοσοποιητικό.

Ερχόμαστε σε επαφή με την οικογένειά μας, τη σχέση μας, τα παιδιά μας, με φίλους που χάθηκαν και αυτοί μέσα στις υποχρεώσεις. Το να μοιράζεσαι όμορφες στιγμές μεγιστοποιεί την απόλαυση και την ευεξία, μοιρασμένη χαρά, λέμε, διπλή χαρά! Ακόμα και αν έχετε ανάγκη, αφομοιώστε ότι περάσατε μέσα στη χρονιά και πείτε το δυνατά στους δικούς σας ανθρώπους. Η εξωτερίκευση συναισθήματος θα σας ξεκουράσει, μοιρασμένη λύπη, λέμε πως είναι μισή λύπη!  

Ζωντανέψτε πάλι τον ερωτισμό σας! Ο έρωτας είναι το φυσικό οπιοειδές του εγκεφάλου, δρα στο ίδιο μέρος που λειτουργούν τα ναρκωτικά, παράγει ενδορφίνες που είναι η χημεία της απόλαυσης. Η καθημερινότητα και η ρουτίνα παγώνει τα συναισθήματά μας, ελευθερώστε τα πάλι, φλερτάρετε, βγείτε ραντεβού, προσφέρετε λουλούδια, γίνεται πιο εκδηλωτικός και συναισθηματικός, χαρίστε μια αγκαλιά, ένα χάδι. Θυμηθείτε πως το συναίσθημα που δίνεις, ξανα γυρνά σε εσένα!

Κάντε τα όλα αλλιώς! Χωρίς πρέπει, βάλτε λίγο αυθορμητισμό, ντυθείτε αλλιώς, πιο χαλαρά, βγείτε για φαγητό έξω, πάρτε πρωινό στο κρεβάτι, κάντε ότι θέλετε, απλά βγείτε από τα καλούπια σας!

Ίσως όλα αυτά να φαίνονται λίγα και βαρετές θεωρίες, αν τα συγκρίνει κανείς με την προσδοκία ενός νησιού, τον αέρα των Κυκλάδων μας, την περιποίηση ενός ξενοδοχείου, γαλανά νερά και χρυσές αμμουδιές. Αν όμως τα συγκρίνει κανείς στο μυαλό του με το βάρβαρο καθημερινό ξύπνημα, την κίνηση, την ένταση του λίγου χρόνου, την κούραση της ρουτίνας σπίτι, την απομόνωση από τα αγαπημένα πρόσωπα, τα πρέπει, απώλεια μικρών απολαύσεων, άσκησης, ενδιαφερόντων, μπάνιου στη θάλασσα, τότε φαντάζουν μια υπέροχη Δια-κοπή από όλα αυτά και ας μην είναι ο τέλειος προορισμός. Μην ξεχνάμε η τέχνη του Ευ ζειν είναι να μεγιστοποιώ την απόλαυση με αυτό που έχω στην διάθεση μου!