Η δυσπεψία είναι πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι, και όλοι μας κάποια στιγμή μπορεί να νιώσουμε. Τις περισσότερες φορές οφείλεται σε αυτά που έχουμε φάει. Αν αποτελεί συχνό πρόβλημα για εσάς, εκτός του ότι θα ήταν καλή ιδέα να μιλήσετε με τον γιατρό σας για να αποκλείσετε άλλες πιθανές αιτίες, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στην παρακάτω λίστα για τις καλύτερες και τις χειρότερες τροφές για το στομάχι και το πεπτικό μας σύστημα.

Χειρότερη: Τηγανιτά και λιπαρά φαγητά

Αναγκάζουν το στομάχι μας να δουλέψει "υπερωρίες" για να τα διασπάσει, με αποτέλεσμα να είναι πιο πιθανό να έχουμε καούρα και παλινδρόμηση. Μπορείτε να καταλάβετε αν έχετε φάει ένα ιδιαίτερα λιπαρό φαγητό επειδή μπορεί να προκαλέσει κράμπες, και τα περιττώματά σας μπορεί να έχουν ανοιχτό χρώμα, που στην ουσία είναι το περιττό λίπος που απορρίφθηκε από τον οργανισμό.

Χειρότερη: Πιπεριές τσίλι

Ναι, ακόμα και κάτι υγιεινό όπως μια καυτερή πιπεριά μπορεί να κάνει κακό σε κάποιον που έχει στομαχικά προβλήματα ή από παλινδρόμηση. Καλύτερα να τις αποφεύγετε.

Χειρότερη: Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά μπορούν να αποτελέσουν σταθερό κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής, αλλά για όσους έχουν δυσανεξία στην λακτόζη, μπορούν να προκαλέσουν πόνους στο στομάχι, πρήξιμο και διάρροια. Η δυσανεξία στην λακτόζη μπορεί να "χτυπήσει" οποιαδήποτε στιγμή στην ζωή, οπότε προσέξτε τις αντιδράσεις του σώματός σας.

Χειρότερη: Το αλκοόλ

Το αλκοόλ είναι τοξίνη, και αυτό σημαίνει πως προκαλεί φλεγμονές στο εσωτερικό του στομαχιού. Πέρα από αυτό, όμως, χαλαρώνει και τον οισοφάγο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για παλινδρόμηση.

Χειρότερη: Καφές, τσάι και αναψυκτικά

Αυτές οι ουσίες (η καφεΐνη και το ανθρακικό) χαλαρώνουν τον οισοφάγο, έχουν όμως και διουρητική δράση, που σημαίνει πιθανές διάρροιες και κράμπες για άτομα με στομαχικά προβλήματα. Η καφεΐνη στην σκούρα σοκολάτα, επίσης, θα μπορούσε να σας επηρεάσει αν είστε ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε αυτήν.

Χειρότερη: Καλαμπόκι

Συχνό αστείο... τουαλέτας για τις φαρσοκωμωδίες του Χόλιγουντ. Αλλά αυτά τα αστεία βασίζονται κάπου. Το καλαμπόκι περιέχει μεν αρκετές φυτικές ίνες, αλλά ορισμένες δεν διασπώνται εύκολα στο στομάχι, προκαλώντας προβλήματα στην χώνεψη. Το καλύτερο μάσημα μπορεί κάπως να το αντιστρέψει αυτό.

Καλύτερη: Γιαούρτι

Το γιαούρτι περιέχει βακτήρια που είναι απαραίτητα για το γαστρεντερικό μας σύστημα, και φροντίζουν για την καλή του λειτουργία. Είναι πάντα καλή ιδέα να έχουμε γιαούρτι με προβιοτικά στο ψυγείο μας.

Καλύτερη: Sauerkraut

Πρόκειται στην ουσία για λάχανο τουρσί, που περιέχει εξίσου καλά βακτήρια για το γαστρεντερικό μας σύστημα με το γιαούρτι. Το κορεάτικο Kimchi είναι παρόμοιο, και εξίσου οφέλιμο.

Καλύτερη: Κοτόπουλο και ψάρι

Οι πηγές πρωτεΐνης χωρίς τα κορεσμένα λιπαρά του κόκκινου κρέατος είναι πολύ πιο ελαφριές για το στομάχι μας. Ο οργανισμός μας μπορεί να τα διασπάσει και να τα αξιοποιήσει πιο εύκολα, χωρίς να κουράζεται υπερβολικά.

Καλύτερη: Δημητριακά ολικής άλεσης

Η βρώμη, η κινόα και το καστανό ρύζι είναι εξαιρετικές πηγές φυτικών ινών, που βοηθούν το γαστρεντερικό μας σύστημα να λειτουργεί σωστά.

Καλύτερη: Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι από τις τροφές που ενδείκνυνται να τρώμε όταν έχουμε διάρροια. Είναι εκπληκτικές στο να εξισορροπούν τους ηλεκτρολύτες που χάνουμε από την διάρροια, καθώς περιέχουν κάλιο. Επίσης, είναι πολύ εύπεπτες και περιέχουν καλή ποσότητα φυτικών ινών.

Καλύτερη: Τζίντζερ

Το τζίντζερ είτε το φάμε ωμό, για να κάνουμε πιο πικάντικη μια σαλάτα ή ένα πιάτο, είτε το βράσουμε για να φτιάξουμε τσάι, μπορεί να ηρεμήσει συμπτώματα όπως η ναυτία, ο στομαχόπονος, τα αέρια και η πεσμένη όρεξη για φαγητό.