Για τους ανθρώπους με χρόνιες παθήσεις, υπάρχουν μέρες που τίποτα δεν φαίνεται να πηγαίνει καλά. Και εκείνες οι μέρες δεν είναι σκληρές μόνο με το σώμα, αλλά και με την ψυχολογία. Είναι πάρα πολύ συνηθισμένο φαινόμενο μια διάγνωση με κάποιο χρόνιο νόσημα να ακολουθήσει και μια διάγνωση κατάθλιψης. Η ζωή αποκτά καινούριες δυσκολίες, και δεν είναι πάντα εύκολο να αντεπεξέρχεται κανείς σε αυτές.

Και δεν λέμε ότι είναι εύκολο, ούτε ότι έχουμε κάποιες μαγικές συμβουλές που θα κάνουν τις σκληρές μέρες να είναι πιο υποφερτές. Αλλά μπορούμε να προτείνουμε μερικές ιδέες για να επικεντρώνεστε ξανά εκεί που έχει περισσότερη σημασία: στον εαυτό σας και στο πώς να του δείξετε λίγη αγάπη.

Λογική και γεγονότα, όχι φαντασία και υποθέσεις

Ελέγξτε ποια ακριβώς είναι τα συμπτώματά σας και μην κάνετε παράλογες υποθέσεις για το τι μπορεί να σας συμβαίνει. Ειδικά με συμπτώματα όπως ο πόνος και η κόπωση, είναι πολύ εύκολο το μυαλό να πέφτει σε νοητές κουνελότρυπες, με σκέψεις που γίνονται όλο και πιο σκοτεινές. Προτού αρχίσετε να σκέφτεστε όλο και χειρότερα πράγματα, ελέγξτε κυριολεκτικά τα συμπτώματά σας. Αν κάτι όντως φαίνεται διαφορετικό από το συνηθισμένο, μιλήστε με τον γιατρό σας. Διαφορετικά, θυμίστε στον εαυτό σας ότι οι αρνητικές σκέψεις είναι το τελευταίο πράγμα που χρειάζεστε.

Οι ασκήσεις αναπνοής βοηθούν

Όχι μόνο σε πρακτικό επίπεδο, βελτιώνοντας την αναπνοή μας και βοηθώντας να μειώσουμε σε έναν βαθμό τον πόνο. Βοηθούν και σε ψυχολογικό επίπεδο, καθώς είναι μια πολύ καλή στιγμή για να αδειάζουμε το μυαλό μας και να περνούμε λίγο χρόνο φροντίζοντας τον εαυτό μας.

Το ημερολόγιο είναι καλός σύμμαχος

Προσπαθήστε να κρατάτε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης, καταγράφοντας μέσα όμορφα συναισθήματα και καλά πράγματα που έχουν συμβεί μέσα στην ημέρα σας. Είναι, επίσης, πολύ καλή συνήθεια για να χαλαρώνετε στο τέλος της ημέρας.

Μην ντρέπεστε να μιλήσετε

Οι κοντινοί σας άνθρωποι τουλάχιστον, πρέπει να γνωρίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε, ώστε να μπορούν να σας βοηθήσουν ή ακόμα και να σας εμψυχώνουν όταν το χρειάζεστε. Πράγματα που για άλλους είναι δεδομένα μπορεί να φαίνονται βουνό για εσάς, και θα σας βοηθήσει πολύ να μιλάτε για αυτό και να ενημερώνετε τους άλλους ανθρώπους.

Αναζητήστε άτομα με το ίδιο πρόβλημα

Ιδανικά, το να έχετε στον κύκλο σας άτομα που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα και μπορούν να καταλάβουν τις ανάγκες σας θα ήταν πολύ βοηθητικό για να νιώθετε πως το περνάτε λιγότερο μόνοι. Εναλλακτικά, είναι αρκετά εύκολο και πολύ καλή ιδέα να ακολουθήσετε στο ίντερνετ άτομα που πάσχουν από το ίδιο νόσημα με εσάς και μοιράζονται την εμπειρία τους.