Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια πάθηση που μπορεί να έχει πολλές διακυμάνσεις. Τη μια μέρα οι αρθρώσεις σας είναι εντάξει, και την επόμενη έχουν πρηστεί και ο πόνος δεν σας αφήνει να δουλέψετε, να συγκεντρωθείτε ή να κοιμηθείτε. Οι εξάρσεις της ρευματοειδούς αρθρίτιδας μπορεί να κρατήσουν για μέρες, μέχρι και εβδομάδες.

Το να προλάβετε μια έξαρση είναι προτιμότερο από το να διαχειρίζεστε μία. Για να το καταφέρετε αυτό, θα πρέπει να μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημάδια ότι μια έξαρση της αρθρίτιδας έρχεται σιγά-σιγά. Και να δράσετε καταλλήλως. Αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα σημάδια που πρέπει να προσέχετε.

Το πρώτο σύμπτωμα που πρέπει να προσέχετε είναι πόσο σφιγμένες είναι οι αρθρώσεις σας το πρωί. Αν το σφίξιμο έχει αρχίσει να γίνεται χειρότερο τις τελευταίες μέρες, τα νέα δεν είναι καλά. Ειδικά αν το σφίξιμο αυτό χρειάζεται περισσότερη ώρα από το κανονικό για να χαλαρώσει.

Μερικά ακόμα συμπτώματα που θα εμφανιστούν ή θα επιδεινωθούν αν υπήρχαν ήδη, είναι τα εξής:

  • Πόνος
  • Φλεγμονή και πρήξιμο
  • Πολύ έντονη κόπωση και υπνηλία
  • Ευαισθησία στις αρθρώσεις
  • Ξηροδερμία ή ξηροφθαλμία
  • Πυρετός

Αυτά τα συμπτώματα δυσκολεύουν πολύ την ημέρα μας, αλλά και τηνδιάθεση, τον ύπνο και την ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε και να κάνουμε όσα πρέπει να κάνουμε. Όσο υποχωρεί η έξαρση, τα συμπτώματα σταδιακά θα υποχωρούν, μέχρι να φύγουν εντελώς.

Μπορεί οι εξάρσεις σας να είναι προβλέψιμες, ή και όχι. Για τις προβλέψιμες, υπάρχουν γνωστά πράγματα που την πυροδοτούν και που ως ένα βαθμό μπορείτε να ελέγξετε. Μερικά από αυτά είναι τα εξής:

Στρες: Είτε είναι ψυχολογικό, είτε σωματικό (δηλαδή έντονη κούραση), είναι πολύ πιθανό το αυξημένο στρες να προκαλέσει μια έξαρση της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Ασθένειες: Ένα απλό κρύωμα μπορεί να προκαλέσει μια έξαρση αρθρίτιδας, επειδή το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι υπερβολικά απασχολημένο να αντιμετωπίζει την μόλυνση από κάποιον ιό. Την ίδια στιγμή, ορισμένα φάρμακα για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο μόλυνσης, όπως τα κορτικοστεροειδή.

Υπερβολική κούραση: Είναι πολύ συχνό φαινόμενο για ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα να προσπαθούν στις καλές τους μέρες να κάνουν όλα όσα μια έξαρση δεν τους επέτρεπε. Αυτού του είδους το υπερβολικό τρέξιμο όμως, μόνο κακό μπορεί να κάνει.

Διατροφή: Δεν υπάρχουν τροφές που να έχουν συσχετιστεί άμεσα με τη ρευματοειδή αρθρίτιδα, αλλά υπάρχουν ασθενείς που έχουν αναφέρει πως τροφές όπως το κόκκινο κρέας, οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, το αλκοόλ, η ζάχαρη και η καφεΐνη επιδεινώνουν τα συμπτώματά τους. Η Μεσογειακή διατροφή είναι εκείνη που περισσότερο από όλες έχει συσχετιστεί με μειωμένες φλεγμονές στον οργανισμό, άρα είναι μια καλή διατροφή για να ακολουθείτε αν πάσχετε από ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Καιρός: Ο καιρός είναι από τα πιο γνωστά "σημάδια" ότι η αρθρίτιδα πρόκειται να επιδεινωθεί, αλλά οι ειδικοί δεν έχουν βρει κάποιον επίσημο συσχετισμό. Και όμως, η εμπειρία πολλών ασθενών λέει ότι κλασικά όταν σφίγγει το κρύο (ή όταν έρχεται μεγάλη υγρασία), οι αρθρώσεις αρχίζουν να πονούν.