Όταν ζούμε με οικογένεια - και ειδικά με παιδιά - είναι πιο δύσκολο να ακολουθήσουμε υγιεινή διατροφή. Όλοι έχουμε τις ιδιαιτερότητές μας στο φαγητό, αλλά δεν μπορούμε ούτε να φτιάχνουμε πολλά γεύματα, ούτε και να αναγκάσουμε την υπόλοιπη οικογένεια να τρώει με το δικό μας πρόγραμμα. Εδώ έχουμε μερικές ιδέες για να κάνετε την υγιεινή διατροφή πιο οικογενειακή υπόθεση.

Δεν κολλάμε αναγκαστικά σε μια δίαιτα

Δεν υπάρχει καμία αληθινά ιδανική διατροφή. Ούτε για αδυνάτισμα, ούτε για διατήρηση βάρους. Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές διατροφικές ανάγκες, και στο πλαίσιο της οικογένειας θα πρέπει να είμαστε πάντα έτοιμοι να αυτοσχεδιάσουμε. Θα υπάρξουν και μέρες λιγότερο προσεγμένες, όπως και μέρες που μπορεί να πάρουμε από έξω. Το σημαντικό είναι να κάνουμε καλές επιλογές σε κάθε περίπτωση.

Δεν απαγορεύουμε τροφές

Δεν υπάρχει πιο εύκολος τρόπος να κάνουμε ένα παιδί να αντιδράσει από το να του πούμε ότι δεν μπορεί να τρώει κάτι. Είναι σημαντικό να βοηθήσετε τα παιδιά σας να χτίσουν μια υγιή σχέση με το φαγητό. Η απαγόρευση δεν είναι υγιής, αλλά το μέτρο είναι κάτι που μαθαίνεται.

Δεν ασχολούμαστε με το βάρος, αλλά με το πώς νιώθουμε

Η σημασία βρίσκεται στο να είναι καλή η υγεία μας και να νιώθουμε δυνατοί. Και πολλές φορές αυτό δεν αντιπροσωπεύεται από το νούμερο στην ζυγαριά - και η επίμονη σχέση με την ζυγαριά είναι κάτι που μπορεί επίσης να καταστρέψει την σχέση μας με το φαγητό.

Δεν το παρακάνουμε με τις καινοτομίες

Επειδή οι καινοτομίες στην κουζίνα μπορεί να βγουν ιδιαίτερα νόστιμες, αλλά απαιτούν χρόνο. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα με μερικές συνταγές που είναι απλές, χορταστικές και υγιεινές ώστε να ξέρετε πως ανά πάσα στιγμή μπορείτε να φτιάξετε ένα γεύμα με υλικά που έχετε ήδη στο σπίτι.

Κάντε το όλοι μαζί

Συμπεριλάβετε τα παιδιά στον προγραμματισμό των γευμάτων, για να νιώσουν πως είναι κομμάτι της διαδικασίας. Επιπλέον, είναι πολύ ωραία ιδέα να το κάνετε σαν παιχνίδι με τα παιδιά: Δοκιμάστε να φτιάχνετε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή για να δουν τα λαχανικά που δεν τους αρέσουν με άλλο μάτι, ή ψάξτε για συνταγές μαζί που να συμπεριλαμβάνουν αρκετά αγαπημένα πράγματα.

Καθίστε στο τραπέζι όλοι μαζί

Πέρα από το συναισθηματικό και ψυχολογικό κομμάτι, το να έχετε σταθερές ώρες για φαγητό σαν οικογένεια θα βοηθήσει στο να αποκτήσει το παιδί σας μακροπρόθεσμα καλύτερο πρόγραμμα και ότι δεν θα προσπερνά γεύματα.

Περισσότερα λαχανικά

Φρέσκα, κατεψυγμένα, δεν έχει σημασία. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να μαγειρέψετε πεντανόστιμα πιάτα με λαχανικά, ώστε τα παιδιά σας να τα γνωρίσουν και να τα αγαπήσουν σταδιακά. Θα χρειαστούν σίγουρα αρκετές προσπάθειες - και αρκετά πιάτα που τα παιδιά σας απλώς θα αρνηθούν - αλλά τα οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα.

Κάντε τα λαχανικά σνακ

Φροντίστε να έχετε πάντα κομμένα λαχανικά όπως καρότα στο ψυγείο, ή μαγειρεμένα για να μπορούν να λειτουργήσουν με λίγο τυρί σαν ένα ωραίο σνακ. Στο θέμα των σνακ μέσα στην ημέρα, αυτό που κερδίζει είναι η ευκολία. Και αν οι υγιεινές επιλογές είναι πιο εύκολα προσβάσιμες από τις ανθυγιεινές, τότε σύντομα θα γίνουν ο κανόνας.

Μη μαγειρεύετε πάνω από ένα γεύμα

Ακόμα κι αν το παιδί κάνει μούτρα επειδή δεν του αρέσει, είναι σημαντικό να μην φτιάχνετε δύο (ή και περισσότερα) φαγητά, ώστε να μένει ολόκληρη η οικογένεια σε ένα πρόγραμμα. Αυτό βοηθάει προφανώς στο να παραμένουμε όλοι πιστοί σε μια πιο υγιεινή διατροφή, αλλά μακροπρόθεσμα μπορεί να βοηθήσει και τις διατροφικές επιλογές του παιδιού.

Μην πιέζετε το παιδί σας να φάει όλο το φαγητό του

Πρέπει να μάθει να αναγνωρίζει πότε έχει χορτάσει και πότε χρειάζεται περισσότερο φαγητό. Εσείς προσφέρετε την επιλογή για το γεύμα, και μπορεί να φάει περισσότερο όταν πεινάσει.

Μη χρησιμοποιείτε το επιδόρπιο σαν επιβράβευση

Σε γενικές γραμμές, το φαγητό δεν πρέπει ποτέ να είναι επιβράβευση. Αρχίζει να δημιουργεί από πολύ μικρή ηλικία προβλήματα στη σχέση του παιδιού με το φαγητό. Αντιθέτως, φροντίστε το επιδόρπιο να είναι μέρος του γεύματος, και να είναι όσο πιο υγιεινό γίνεται, περιλαμβάνοντας σε μεγαλύτερες ποσότητες υλικά όπως φρούτα, γιαούρτι και ξηρούς καρπούς, με πιο "ένοχες" τροφές όπως η σοκολάτα μόνο σε μικρές ποσότητες.