Τα πόδια μας δέχονται τεράστια πίεση καθημερινά: Περπάτημα, ορθοστασία, πρακτικά κάθε τι που κάνουμε με τα πόδια μας αποτελεί γυμναστική. Και μάλλον δεν τα περιποιούμαστε όπως περιποιούμαστε το πρόσωπο ή τα χέρια μας. Μήπως όμως κάνουμε την κατάσταση χειρότερη, με τρόπους που δεν καταλαβαίνουμε;

Ας ρίξουμε μια ματιά στα πράγματα που κάνουμε και επιβαρύνουμε τα πόδια μας, ώστε να τα φροντίζουμε πλέον καλύτερα.

Τα ψηλά τακούνια

Δυστυχώς, αν έχετε τη συνήθεια να φοράτε τακούνια, η πίεση στα πόδια σας - όπως μάλλον θα έχετε νιώσει - μόνο αυξάνεται. Πέρα από το ότι αυξάνεται ο κίνδυνος για κάλους και πελματιαία απονευρωσίτιδα, μια επώδυνη πάθηση του πέλματος. Προσπαθήστε να φοράτε τακούνια όσο το δυνατόν λιγότερο.

Φοράτε τα ίδια παπούτσια κάθε μέρα

Ναι, βγάζει νόημα να διαλέξουμε ένα καλό ζευγάρι παπούτσια για τα πόδια μας, αλλά αν τα "λιώσουμε" στο περπάτημα και στο να τα φοράμε καθημερινά, τα πόδια μας δεν θα περάσουν καλά. Το ίδιο παπούτσι σημαίνει πως χρησιμοποιούμε καθημερινά τις ίδιες ακριβώς περιοχές του πέλματος για στήριξη. Μακροπρόθεσμα, αυτό μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα.

Φοράτε πολύ παλιά και φθαρμένα παπούτσια

Μπορεί τα παπούτσια μας να είναι ό,τι πιο άνετο στο πόδι μας μετά από πολύ καιρό χρήσης, αλλά τα φθαρμένα παπούτσια αλλάζουν τον τρόπο που περπατάμε, κάνοντας το πέλμα μας να στρίβει ανεπαίσθητα και να πετάει περίεργα στο έδαφος. Αυτό δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό, αλλά μακροπρόθεμα μπορεί να οδηγήσει σε αρκετό πιάσιμο και πόνο.

Φοράτε εντελώς φλατ παπούτσια

Μπαλαρίνες, Converse, σαγιονάρες και σανδάλια το καλοκαίρι, ακόμα και sneakers χωρίς υποστήριξη. Τα φλατ παπούτσια αυξάνουν κατά πολύ τον κίνδυνο για κάλους αλλά και για προβλήματα στο πέλμα.

Δεν προσέχετε όταν κόβετε τα νύχια των ποδιών σας

Αν τα κόψετε υπερβολικά κοντά, μπορεί να αρχίσουν να μεγαλώνουν μέσα στο δέρμα, προκαλώνοντας έντονο πόνο. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο χειρότερο αν φοράτε στενά παπούτσια.

Δεν φοράτε τα κατάλληλα παπούτσια για τη γυμναστική που κάνετε

Αν, για παράδειγμα, βγείτε για τρέξιμο φορώντας παπούτσια που είναι καλύτερα για να είστε στο γυμναστήριο και να κάνετε ασκήσεις με βάρη, απλώς αυξάνετε την πίεση που δέχονται τα πόδια σας. Αν χρειάζεστε βοήθεια, είναι καλό να μιλήσετε με τον υπάλληλο του καταστήματος για τις δραστηριότητές σας, για να σας προτείνει το ανάλογο παπούτσι.

Κουβαλάτε την τσάντα σας πάντα στην ίδια πλευρά

Το ίδιο ισχύει και για φακέλους εργασίας ή τσάντες ταχυδρόμου. Όταν συστηματικά η μία πλευρά μας δέχεται περισσότερη πίεση, προκαλείται πόνος στον αυχένα και τη μέση, αλλά το πόδι της πιο "βαριάς" πλευράς επίσης σταδιακά θα αποκτήσει προβλήματα.

Δεν ενυδατώνετε τα πόδια σας

Φροντίστε τα πόδια σας με μια καλή ενυδατική κρέμα μετά το μπάνιο. Αν υπάρχουν ξηρές περιοχές, τρίψτε τις με μια ελαφρόπετρα. Αν αφήσετε την ξηροδερμία στα πόδια ανεξέλεγκτη, μπορεί να φτάσει μέχρι και σε ρωγμές. Μια ακόμα καλή συμβουλή για μια φορά την εβδομάδα είναι να βάζετε αρκετή ενυδατική στα πέλματα πριν τον ύπνο, και να φορέσετε χοντρές μάλλινες κάλτσες - το πρωί τα πόδια σας θα είναι ήδη πιο απαλά και ξεκούραστα. Αυτή η συμβουλή, βέβαια, δεν είναι για συχνή χρήση, επειδή άλλο ένα πρόβλημα είναι όταν...

...δεν αφήνετε τα πόδια σας να "αναπνεύσουν"

Το να φοράμε κάλτσες όλη μέρα παγιδεύει τον ιδρώτα και προκαλεί κακοσμία. Πέρα από αυτό, όμως, αυξάνεται και ο κίνδυνος κάποιας μυκητίασης, καθώς το υγρό και ζεστό περιβάλλον είναι ιδανικό για την ανάπτυξη μικροβίων. Αλλάξτε κάλτσες όσο συχνά αλλάζετε εσώρουχο, και στεγνώστε προσεκτικά με την πετσέτα ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών μετά το ντους.

Δεν φοράτε παντόφλες στο σπίτι

Το ξυπόλητο περπάτημα είναι ωραίο, αλλά μακροπρόθεσμα καταπονεί τα πέλματα και καταστρέφει την απορροφητικότητά τους. Μεγαλώνοντας, θα αρχίσουμε να νιώθουμε τα πόδια μας να γίνονται πολύ πιο ευαίσθητα εξ αιτίας αυτού.

Φοράτε παπούτσια μέσα στο σπίτι

Δεν υπάρχει όριο στο τι μικρόβια μπορούν να κολλήσουν στα παπούτσια μας, και αν τα φοράμε μέσα στο σπίτι τα μεταφέρουμε παντού, συνεπώς υπάρχει κίνδυνος κάποια στιγμή να τα κολλήσουμε όταν είμαστε ξυπόλητοι. Μιλάμε για μολύνσεις από μύκητες μέχρι και HPV, οπότε πρέπει να είστε προσεκτικοί.