Ερευνητές που εντόπισαν 120 γονίδια που συνδέονται με τη σχιζοφρένεια δηλώνουν ότι τα ευρήματά τους είναι τα πιο ισχυρά έως σήμερα, δείχνοντας τη γενετική βάση της ψυχικής διαταραχής και ότι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέες αγωγές.

Ο Michael O'Donovan του Cardiff University, δήλωσε ότι προηγούμενες έρευνες έδειξαν σχέσεις μεταξύ σχιζοφρένειας και πολλών ανώνυμων αλληλουχιών DNA αλλά σπάνια ήταν πιθανόν να συνδεθούν τα ευρήματα με συγκεκριμένα γονίδια.

Στη μεγαλύτερτη γενετική έρευνα της σχιζοφρένειας, εκατοντάδες ερευνητές σε 45 χώρες ανέλυσαν DNA από 77.000 ανθρώπους με τη νόσο και σχεδόν 244.000 χωρίς αυτήν.

Οι ερευνητές εντόπισαν 120 γονίδια που πιθανόν συμβάλλουν στη σχιζοφρένεια και δήλωσαν ότι αυτά συγκεντρώνονται σε νευρώνες αλά όχι σε άλλο είδος κυττάρου ή ιστού.

Αυτό υποδεικνύει ότι οι νευρώνες παίζουν σημαντικό ρόλο στη σχιζοφρένεια, αναφέρουν  ερευνητές της μελέτης, που δημοσιεύτηκε στο Nature.

Δήλωσαν επίσης ότι η μη φυσιολογική νευρωνική λειτορυγία στη σχιζοφρένεια επηρεάζει πολλές εγκεφαλικές περιοχές.

Ο James Walters, δήλωσε ότι οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα ευρήματα της νέας αλλά και άλλων ερευνών μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την εξέλιξη της κατανόησης της σχιζφρένειας και την ανάπτυξη νέων θεραπειών.

Ωστόσο, χρειάζεται αρκετή δουλειά από άλλους νευροεπιστήμονες για να μεταφραστούν τα γενετικά ευρήματα σε λεπτομερή κατανόηση των μηχανισμών της νόσου.

Nature.