Στις προτεραιότητες Εταιρικής Υπευθυνότητας & Βιωσιμότητας, με στόχο τον θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, αναφέρθηκε στην ομιλία της στην 4η ενότητα του 5ου συνεδρίου του Healthcare Transformation, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 31 Μαρτίου από το iatronet.gr, η επικεφαλής επικοινωνίας του Ομίλου Novartis Hellas, Φωτεινή Μπαμπανάρα.

Toν συντονισμό της ενότητας είχε ο Πρόεδρος Κέντρου Αειφορίας (CSE), Επισκέπτης Καθηγητής Οικονομικό Πανεπιστήμιο (iMBA), Νίκος Αυλώνας.

Η σύγχρονη έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αφορά τις συνολικές δράσεις που κάνουν οι εταιρείες  για την μεγιστοποίηση της αξίας τους στην κοινωνία, με τις τοπικές κοινωνίες με τις οποίες δραστηριοποιούνται.

Ειδικά για τις φαρμακευτικές εταιρείες, είπε ο κ. Αυλώνας, οι σύλλογοι ασθενών είναι πολύ σημαντικοί αλλά και τα νοσοκομεία ειδικά κατά την διάρκεια του CoViD παίζουν έναν σημαντικό ρόλο για όλη την ελληνική κοινωνία.

Οι άξονες που κινήθηκαν την κρίσιμη αυτή περίοδο οι φαρμακευτικές εταιρείες  είναι  τέσσερις και αφορούν την χρηματοδότηση και προσφορά ΜΕΘ, την προσφορά υγειονομικού υλικού, την προσφορά εξοπλισμού σε υγειονομικές μονάδες και διαγνωστικά κέντρα και την χρηματοδότηση ενημερωτικών δράσεων (άμεσα ή μέσω ΜΚΟ).      

Η κ. Μπαμπανάρα  τονίζει ότι τα περιβαλλοντικά θέματα είναι απολύτως ενσωματωμένα στην επιχειρησιακή στρατηγική των εταιρειών. Για παράδειγμα, η εταιρεία της δραστηριοποιείται σε χώρες με μεσαία ή χαμηλά εισοδήματα και στηρίζει την εταιρική της υπευθυνότητα σε  πυλώνες που αφορούν τα υψηλά πρότυπα δεοντολογίας και διαφάνειας.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, υπάρχει διάθεση αύξησης της πρόσβασης των ασθενών στις θεραπείες, ειδικά σε χώρες με μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, αλλά και μεγάλη ευαισθησία σε θέματα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, νερού και πλαστικού.

Υπάρχει επίσης η βούληση για μείωση του χρόνου πρόσβασης στην θεραπεία, για αύξηση των κλινικών μελετών αλλά και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με παράλληλη στήριξη  των τοπικών κοινοτήτων αλλά και των εργαζομένων της εταιρειών.

Η κ. Μπαμπανάρα αναφέρει ότι οι δράσεις κατά την διάρκεια της πανδημίας αφορούν και την στήριξη του συστήματος υγείας αλλά και δράσεις για συγκεκριμένες ασθένειες, αναφέροντας ως παράδειγμα την δράση της εταιρείας της για τις γυναίκες με καρκίνο του μαστού. Αυτό μπορεί να γίνει με την βοήθεια των σεμιναρίων.

Οι φαρμακευτικές εταιρείες λοιπόν μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης επιδιώκουν να προσεγγίσουν την κοινωνία, παρέχοντας παράλληλα σημαντική υποστήριξη σε διάφορους τομείς.     

Η κοινωνική αξία που δημιουργείται γίνεται σαφής από το ότι για κάθε ποσό που δαπανείται για τα προγράμματα στήριξης, αντανακλάται στο πολλαπλάσιο αναφορικά την κοινωνική αξία, την δηλ. επιστροφή πίσω στην κοινωνία.

Η διευθύντρια επικοινωνίας  της Novartis Hellas επισημαίνει μάλιστα ότι αυτό είναι ένας από τους δείκτες που μία εταιρεία πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψιν της όταν σχεδιάζει τέτοιες δράσεις. Να ακούει δηλαδή, να ρωτά τους συμμετόχους της και να εστιάζει στις ανάγκες τους, να δημιουργεί στοχευμένα προγράμματα και να βρίσκει λύσεις.  

Τέλος, όπως υπογραμμίζει η κ. Μπαμπανάρα, η πανδημία παρά την διάρκεια και σοβαρότητά της έδωσε την ευκαιρία για συνέργειες και συνεργασίες. Οι φαρμακευτικές εταιρείες σε συνεργασία με τις Αρχές μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα.

Καταλήγει μάλιστα στο ότι όλες οι φαρμακευτικές εταιρείες πρέπει να περιορίσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα για να υπάρχει ένας πιο καθαρός πλανήτης.

Περισσότερες πληροφορίες για το 5ο συνέδριο Healthcare Transformation εδώ