Πολλοί άνθρωποι που λαμβάνουν διάγνωση για ψυχική νόσο μπορεί ενδεχομένως να διαπιστώσουν ότι έχουν επιπλέον τέτοιες νόσους- και νέα έρευνα δίνει μια εξήγηση.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι ορισμένες ψυχικές νόσοι έχουν γενετικές ομοιότητες. Η ανακάλυψη βοηθά να εξηγηθεί γιατί πολλές παθήσεις είναι κοινές σε ανθρώπους με ψυχικές διαταραχές, σημειώνουν ερευνητές σε νέα έρευνα.

Περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους με ψυχική νόσο έχουν 2 ή 3 παθήσεις και περίπου το ένα τρίτο έχουν τουλάχιστον 4.

Ωστόσο, τα νέα ευρήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέους τρόπους διάγνωσης ψυχικών νόσων και νέων θεραπειών για ορισμένες διαταραχές ταυτόχρονα.

Ο Grotzinger του University of Colorado, δήλωσε ότι η έρευνα αποτελεί δρόμο προς τη δημιουργία διαγνωστικού εγχειριδίου που θα χαρτογραφεί καλύτερα αυτό που πράγματι συμβαίνει βιολογικά.

Χρησιμοπιοώντας γενετικό υλικό από μεγάλη βάση δεδομένων εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, οι ερευνητές πραγματοποίησαν γενετική ανάλυση 11 ψυχικών νόσων: σχιζοφρένεια, διπολική διαταραχή, μείζονα κατάθλιψη, αγχώδη διαταραχή, νευρική ανορεξία, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, σύνδρομο Tourette, διαταραχή μετατραυματικου στρες, προβληματική χρήση αλκοόλ, ΔΕΠΥ και αυτισμό.

Δεν υπάρχει ένα γονίδιο ή ομάδα γονιδίων που να συνδέεται και με τις 11 διαταραχές αλλά οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αριθμός υποομάδων έχουν γενετικές ομοιότητες. Σε αυτές περιλαμβάνονται η διπολική διαταραχή με τη σχιζοφρένεια, η νευρική ανορεξία με την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή και η μείζων κατάθλιψη με το άγχος.

Για παράδειγμα, το 70% των γενετικών σημαδιών που συνδέονται με τη σχιζοφρένεια επίσης συνδέονται με τη διπολική διαταραχή.

Ωστόσο κάτω από τις τρέχουσες διαγνωστικές οδηγίες συνήθως οι άνθρωποι δεν διαγιγνώσκονται με τις 2 διαταραχές, σημείωσαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές επίσης ανακάλυψαν ισχυρά κοινά γενετικά σημεία μεταξύ νευρικής ανορεξίας και ιδεοψυχαναγκαστικής διαταραχής και ότι άνθρωποιι με γενετική προδιάθεση σε μικρότερο σωματότυπο ή χαμηλό ΔΜΣ, επίσης τείνουν να έχουν γενετική προδιάθεση σε αυτές τις διαταραχές.

Συνολικά, οι ερευνητές ανακάλυψαν 152 γενετικές ποικιλομορφίες που είναι κοινές σε διάφορες ψυχικές παθήσεις περιλαμβανομένων τέτοιων που ήδη είναι γνωστό πως επηρεάζουν ορισμένα είδη νευρώνων.

Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Genetics.

Nature Genetics.