Οι πολίτες εμπιστεύονται τον φαρμακοποιό της γειτονιάς και επιθυμούν να προστεθούν νέες παρεχόμενες υπηρεσίες στο φαρμακείο. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, που επικαλείται τα αποτελέσματα έρευνας, το 95% των πολιτών θέλει νέες υπηρεσίες, όπως τη διενέργεια εμβολίων και τη μέριμνα για τους ψυχικά νοσούντες. Εννέα στους δέκα βλέπουν τον φαρμακοποιό ως τον κατ΄ εξοχήν επιστήμονα που ασχολείται με τα φάρμακα και παρέχει σωστές πληροφορίες στον ασθενή για τη λήψη τους, ενώ ένα ποσοστό που αγγίζει το 97%, πιστεύει ότι η πολιτεία οφείλει να στηρίξει το ελληνικό φαρμακείο στην παροχή υπηρεσιών υγείας που είναι προς όφελος του πολίτη.

Η έρευνα

Η έρευνα με τίτλο "Η άποψη που έχουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης για τις υπηρεσίες υγείας στο χώρο του φαρμακείου", διενεργήθηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποίησε στις 25 Σεπτεμβρίου ο ΦΣΘ με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Φαρμακοποιού. Μέσα σε λίγες ώρες 153 συμπολίτες μας επισκέφτηκαν το χώρο της εκδήλωσης και συμπλήρωσαν το ειδικό ερωτηματολόγιο που σχεδιάστηκε από την φαρμακοποιό, μέλος του ΦΣΘ Εύη Κορωνίδου. Η διανομή των ερωτηματολογίων έγινε από εθελοντές φαρμακοποιούς. Στόχος ήταν η καταγραφή της αποδοχής των υπηρεσιών που παρέχονται στα φαρμακεία από τους πολίτες.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι υπηρεσίες που έτυχαν μεγαλύτερης αποδοχής είναι η διαχείριση μικροτραυματισμών στο φαρμακείο, η παρακολούθηση της συμμόρφωσης των ασθενών στην φαρμακευτική θεραπεία, η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης και η παροχή συμβουλευτικής για τη διακοπή του καπνίσματος. Πιο συγκεκριμένα:

  • Το 58% των ερωτηθέντων συμφωνεί απόλυτα με τη διαχείριση μικροτραυματισμών στο φαρμακείο, ενώ το 32% δηλώνει ότι θα επέλεγε το φαρμακείο ως πρώτο κέντρο φροντίδας για ένα τραύμα
  • Το 56% των ερωτηθέντων συμφωνεί απόλυτα με την παροχή της υπηρεσίας διαχείρισης της φαρμακοθεραπείας και της συμμόρφωσης στη φαρμακευτική αγωγή
  • Το 57% προτιμά τη μέτρηση της αρτηριακής πίεσης στο φαρμακείο και εμπιστεύεται τον φαρμακοποιό του
  • Το 80% επιθυμεί τη λειτουργία του φαρμακείου και ως κέντρου διακοπής καπνίσματος με τον φαρμακοποιό της γειτονιάς να αναλαμβάνει το ρόλο του συμβούλου υγείας στην προσπάθεια διακοπής του καπνίσματος

Εμβόλια, συμβουλευτική στήριξη

Σύμφωνα με την έρευνα, οι πολίτες προτείνουν και ένταξη νέων παρεχόμενων υπηρεσιών στα φαρμακεία όπως επιστροφή διάθεσης των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ), δημιουργία ειδικού χώρου μέσα στο φαρμακείο όπου θα υπάρχει η δυνατότητα συνεδρίας και προσωπικής επικοινωνίας με τον φαρμακοποιό, επέκταση της διενέργειας εμβολιασμών, ενημέρωση για θέματα υγείας μέσω αποστολής SMS και email, μέτρηση της γλυκόζης του αίματος με ταυτόχρονη παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας της αντιδιαβητικής αγωγής, μέριμνα για τους ψυχικά νοσούντες, συμβουλευτική στήριξη σε θέματα που αφορούν τα παιδιά και ενημέρωση για την ορθή χρήση των αντιβιοτικών σκευασμάτων.

Όσον αφορά τις ηλικίες των συμμετεχόντων στην έρευνα, όσοι ανήκαν στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 45 ετών ήταν πιο ένθερμοι υποστηρικτές της εισαγωγής νέων υπηρεσιών στα φαρμακεία, με ιδιαίτερη προτίμηση στην παροχή υπηρεσίας για τη χρήση εισπνεόμενων συσκευών. Αντίθετα οι συμμετέχοντες ηλικίας άνω των 45 ετών ήταν υπέρ των πιο παραδοσιακών υπηρεσιών, όπως η διαχείριση της φαρμακοθεραπείας, η αντιμετώπιση μικροτραυματισμών και η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Διονύσιο Ευγενίδη, "τα αποτελέσματα της έρευνας δίνουν μία ξεκάθαρα θετική απάντηση ως προς την αποδοχή των υπηρεσιών Υγείας στα κοινοτικά φαρμακεία από τους Θεσσαλονικείς. Επιπλέον, αποδεικνύουν και την εκτίμηση που τρέφουν οι συμπολίτες μας προς το φαρμακείο της γειτονιάς".