Η τακτική αερόβια άσκηση συνδέεται με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από γρίπη ή πνευμονία ακόμα και σε χαμηλότερα από τα συνιστώμενα εβδομαδιαία επίπεδα, έδειξε νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Sports Medicine.

Όμως μπορεί να υπάρχει ένα σημείο πλατό ή στην περίπτωση δραστηριοτήτων ενδυνάμωσης πιθανόν να γίνεται επιβλαβής.
Οι ερευνητές εστίασαν σε απαντήσεις 577.909 ενηλίκων που είχαν συμμετάσχει σε έρευνα το 1998 -2018.

Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν πόσο συχνά περνούσαν 10 ή περισσότερα λεπτά με έντονη και ελαφρά ή μέτρια αερόβια. Επίσης πόσο συχνά έκαναν ασκήσεις ενδυνάμωσης.

Καθένας κατηγοριοποιήθηκε σύμφωνα με το πόσο καλά πληρούσε τους εβδομαδιαίους στόχους αερόβιας και ενδυνάμωσης-κανέναν, αερόβια μόνο, ενδυνάμωση μόνο ή και τους δυο.

Υπήρχαν 5 επίπεδα σωματικής δραστηριότητας- κάτω από 10, 10-149, 150-300, 301-600 και περισσότερα από 600 λεπτά την εβδομάδα καθώς και λιγότερες από 2, 2, 3, 4-6 και 7 ή περισσότερες συνεδρίες την εβδομάδα δραστηριοτήτων μυικής ενδυνάμωσης.

Οι μισοί συμμετέχοντες (50.5%) δεν πληρούσαν κανέναν εβδομαδιαίο στόχο. Ποσοστό 34% δεν έκανε αερόβια και ποσοστό 78% ανέφερε λιγότερες από 2 εβδομαδιαίες συνεδρίες δραστηριοτήτων ενδυνάμωσης.

Σε περίοδο 9 ετών 8.431 συμμετέχοντες πέθαναν. 1516 από αυτούς αποδόθηκαν σε γρίπη και πνευμονία.
Οσοι πληρούσαν τους εβδομαδιαίους στόχους άσκησης είχαν σχεδόν το ήμισυ (48%)του κινδύνου θνησιμότητας από γρίπη και πνευμονία σε σύγκριση με άλλους που δεν πληρούσαν τα κριτήρια.

Το να πληρούν μόνο τον στόχο αερόβιας συνδεόταν με 36% χαμηλότερο κίνδυνο ενώ το να πληρούν μόνο τον στόχο ενδυνάμωσης δεν συνδεόταν με διαφορά στον κίνδυνο.

Οσον αφορά την ποσότητα τα 10-149, 150-300, και 301-600 λεπτά την εβδομάδα αερόβιας συνδέονταν αντίστοιχα με 21%, 41%, και 50% χαμηλότερο κίνδυνο σε σχέση με κανένα. Όμως δεν υπήρχε επιπρόσθετο όφελος πέρα από τα 600 λεπτά την εβδομάδα.

Οσον αφορά δραστηριότητες ενδυνάμωσης σε σύγκριση με λιγότερες από 2 εβδομαδιαίες συνεδρίες, το να πληρούν τον εβδομαδιαίο στόχο των 2 συνδεόταν με 47% χαμηλότερο κίνδυνο αλλά 7 ή περισσότερες συνεδρίες συνδεόταν με 41% υψηλότερο κίνδυνο.

Πρόκειται για έρευνα παρατήρησης και δεν αποδεικνύει αιτιατή σχέση.

Πηγές:
British Journal of Sports Medicine.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ποια είναι τα οφέλη του πράσινου τσαγιού
Να τρέχω με τις φτέρνες ή με τις μύτες των δαχτύλων του ποδιού;
Σύσταση για διακοπή των ινσουλινοεκκριτικών φαρμάκων πριν από την επέμβαση