Τα βακτήρια του εντέρου συνδέονται με τη συσσώρευση λιπωδών ιζημάτων στις αρτηρίες της καρδιάς και τον κίνδυνο μελλοντικού εμφράγματος μυοκαρδίου, αναφέρει νέα έρευνα.

Επιστήμονες από τη Σουηδία ανέλυσαν το μικροβίωμα του εντέρου σχεδόν 9.000 εθελοντών, ηλικίας 50 έως 65 ετών, χωρίς γνωστή καρδιοπάθεια. Εξέτασαν επίσης εικόνες της καρδιάς τους.

Όπως διαπίστωσαν, όταν βακτήρια (κυρίως από το γένος του στρεπτόκοκκου) της στοματικής κοιλότητας των εθελοντών τους εντοπίζονταν και στο μικροβίωμα του εντέρου τους, ήταν αυξημένη η πιθανότητα να έχουν συσσωρευμένα λιπίδια και αθηρωματικές πλάκες στις μικρές αρτηρίες της καρδιάς.

"Τα βακτήρια του γένους του στρεπτόκοκκου αποτελούν συνηθισμένη αιτία πνευμονίας και λοιμώξεων του λαιμού, του δέρματος και των βαλβίδων της καρδιάς», δήλωσε η ερευνήτρια Tove Fall, καθηγήτρια Μοριακής Επιδημιολογίας στο Uppsala University. «Πρέπει τώρα να βρούμε πως τα βακτήρια αυτά συμβάλλουν και στην ανάπτυξη αθηροσκλήρωσης".

Όπως εξήγησε, η έρευνα έγινε εφικτή χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που επιτρέπει την αλληλούχιση και σύγκριση του DNA από βιολογικά δείγματα. Επιπρόσθετα, οι βελτιωμένες απεικονιστικές τεχνικές βοήθησαν τους ερευνητές να εντοπίσουν και να μετρήσουν πολύ πρώιμες αλλοιώσεις στα μικρά αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς.

Από τα βακτήρια του γένους του στρεπτόκοκκου, εκείνα που συνδέθηκαν πιο ισχυρά με την αθηροσκλήρωση ήταν ο στρεπτόκοκκος anginosus και ο στρεπτόκοκκος oralis subsp. oralis. Τα συγκεκριμένα βακτήρια συνδέονται με δείκτες φλεγμονής στο αίμα.

Η έρευνα έδειξε επίσης πως μερικά βακτήρια που συνδέονταν με τα λιπώδη ιζήματα των αρτηριών, σχετίζονταν επίσης με τα επίπεδά τους στο στόμα των εθελοντών.

"Τα ευρήματα αυτά σημαίνουν πως όσοι φέρουν στρεπτόκοκκους στο έντερό τους έχουν χειρότερη καρδιαγγειακή υγεία», ανέφερε ο κύριος ερευνητής Marju Orho-Melander, καθηγητής Γενετικής Επιδημιολογίας στο Lund University. «Τώρα πρέπει να εξακριβώσουμε εάν τα βακτήρια αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αθηροσκλήρωσης".

Η νέα έρευνα δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Circulation.

Διαλείμματα άσκησης σε αίθουσες διδασκαλίας ενισχύουν τη μάθηση [μελέτη]