Αύξηση στις πωλήσεις καλλυντικών από τα φαρμακεία σημειώνεται από την αρχή του καλοκαιριού. Η αύξηση ανήλθε στο 14,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και φτάνει στο 23,6% στα προϊόντα ομορφιάς. 

Στον αντίποδα, κατακρημνίστηκε - όπως ήταν αναμενόμενο - η αγορά προϊόντων που σχετίζονται με την CoViD, όπως τεστ και μάσκες.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στην εβδομαδιαία έκθεση "IQVIA Weekly Data", στην οποία παρατίθενται στοιχεία που αφορούν την περίοδο 12 Ιουνίου - 9 Ιουλίου από 2.000 φαρμακεία από 70 περιοχές όλης της χώρας.

Σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data, τη συγκεκριμένη περίοδο οι προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο (13 Ιουνίου έως 10 Ιουλίου 2022) ως εξής:

  • Φάρμακα: +1,7% (+575,3 χιλιάδες τεμάχια).
  • Προϊόντα OTC (ΜΗΣΥΦΑ): -8,2% (-714,9 χιλιάδες τεμάχια).
  • Καλλυντικά: +14,3% (+549,2 χιλιάδες τεμάχια).
  • Προϊόντα διατροφής: -10,8% (-30,8 χιλιάδες τεμάχια).
  • Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -39% (-1,3 εκατομμύριο τεμάχια).

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με την περίοδο 13 Ιουνίου - 10 Ιουλίου 2022 είναι:
  
Στα φάρμακα, η κατηγορία των καρδιολογικών φαρμάκων αυξάνεται κατά 4,8% (+364,1 χιλιάδες τεμάχια).

Στα προϊόντα OTC (ΜΗΣΥΦΑ), τα αντιβηχικά μειώνονται κατά 11,1% (-346,9 χιλιάδες τεμάχια).
 
Στα καλλυντικά, τα προϊόντα ομορφιάς, αυξάνονται κατά 23,6% (+312,3 χιλιάδες τεμάχια).
 
Στα προϊόντα διατροφής, οι παιδικές τροφές, μειώνονται κατά 11,7% (-24,2 χιλιάδες τεμάχια).
 
Στα προϊόντα φροντίδας ασθενών, η κατηγορία των διαγνωστικών συσκευών, η οποία περιλαμβάνει τα τεστ πρωτεϊνών και τις χειρουργικές μάσκες, μειώνεται κατά 63,5% (-958,3 χιλιάδες τεμάχια).

Δημ.Κ.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ποσοστά επιβίωσης ασθενών με βαριά CoViD στην Α' ΜΕΘ του "Γ. Παπανικολάου"
Προδιαβήτης: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Ο Άδωνις, το mea culpa και ο μύθος του Χότζα...